A japán változat után az európai igények figyelembevételével fejlesztette ki a Nissan Motor Corp. (NMC) spanyolországi gyárában a márka első egyterűjét, az Almera Tinót, amelyet a nagyközönségnek a tavalyi Genfi Autószalonon mutattak be. Az összeszerelés megkezdése előtt bővítették a Barcelona Zona Franca ipari parkban található Nissan Motor Iberica SA gyárat, valamint a Nissan brit motorgyárát és átképezték a szakembereket. Mindez összesen 250 millió euróba, ezen belül a Tino kifejlesztése 180 millióba került. A saját próbapályát is magában foglaló, összesen félmillió négyzetméteres spanyolországi üzemből kerül ki a Nissan több terepjárója és kishaszonjárműve, így a Terrano II., a Patrol, a Serena, a Vanette és a Cargo. A külön gyártósoron készülő Almera Tinóból a tervek szerint évente 50 ezret fognak gyártani, ezek 80 százalékát 83 országba, főleg az európai piacra, de Ausztráliába és Japánba is exportálják. Az Almera Tino gyártásának beszállítói 54 százalékban spanyol cégek, további 12 százalékot pedig brit társaságok adnak. Utóbbiak közül a legnagyobb a Nissan ottani benzinmotorgyára. Az Almera Tino itthon háromféle 16 szelepes erőforrással: az 1,8 és a 2,0 literes benzines, valamint a 2,2 literes turbódízel motorral kapható. A kocsi belső kialakításánál az elsődlegesen megcélzott 30-40 éves, kisgyerekes házaspárok utazási szokásait vették figyelembe. Az ülések helyzetének állításával például az eredetileg 440 literes csomagtér akár 1030 literesre is bővíthető. Az Almera Tino aktív és passzív biztonsági felszerelésével az EuroNCAP ütközési tesztjén a lehetséges ötből négycsillagos minősítést ért el. B. G.