Magyar SMS-reklámcéget alapított
az osztrák Dimoco Tauchner & Partner
Az osztrák Dimoco Tauchner & Partner magyarországi leányvállalatot alapított, amely SMS-en keresztül történő direktmarketing-szolgáltatást kínál. A szolgáltató ennek során az ügyfelek adatbázisát használva küld információkat és reklámot mobiltelefonokra, a partner igényeinek megfelelően. A vállalat a jövő évre 100 millió forint forgalmat tervez.
Megalakult a Dimoco Hungary Számítástechnika & Marketing Kft. A cég osztrák anyavállalata, a Dimoco Tauchner & Partner Werbeagentur GmbH másfél éve jött létre, elsősorban Short Message Service-en (SMS) történő információszolgáltatásra és direktmarketing-tevékenységre. A magyar céget júliusban jegyezték be, majd a vállalat képviselői megkezdték a tárgyalásokat a lehetséges partnerekkel. A Dimoco olyan társaságokkal működne együtt, amelyek saját adatbázissal rendelkeznek és elsősorban SMS-en keresztül szeretnék ügyfeleiket értesíteni vagy termékeiket reklámozni. A szolgáltatás során mód van arra, hogy az SMS-ek egy részét az adatbázisban szereplő személyeknek csak egy része, így például csak a nők vagy csak a férfiak kapják meg. A rendszer lehetővé teszi azt is, hogy az SMS-ek fogadói választ küldjenek a kapott üzenetre. A felhasználók tetszés szerint feliratkozhatnak egyes szolgáltatások igénybevételére, illetve lemondhatnak azokról. Lehetségessé válik az ügyfélkör viselkedési módjainak célzott vizsgálata is, a kampányokra adott reakciók és vásárlási törekvések összesítésével. A cég repülőtéri szolgáltatás bevezetését is tervezi: az utazni kívánó SMS-ben elküldheti a használni kívánt járat számát, majd megkapja az indulási időpontot és az esetleges késés mértékét is.
A beruházás értéke körülbelül 70-80 millió forint - tudtuk meg Molnár Tamástól, a vállalat ügyvezetőjétől. Molnár elmondta, hogy több társaság is érdeklődött már szolgáltatásaik iránt. A vállalat célja, hogy 2002 közepére kiépítse piaci kapcsolatait, hiszen az SMS-en keresztül történő direkt reklámozás Magyarországon gyakorlatilag még nem létezik. Ausztriában is a Dimoco az egyetlen szereplő. A cég februárban kezdte vizsgálni a magyar lakosság mobiltelefonálási szokásait. Ennek alapján úgy vélik, hogy a körülmények kedvezőek a vállalkozás elindítására. A megrendelőnek a Dimoco alapszolgáltatásáért egyszeri kapcsolási díjat kell fizetnie, továbbá SMS-enként meghatározott összeget. A társaság a jövő évben körülbelül százmillió forintos forgalmat tervez - tudtuk meg Molnártól. A cég települési és területi önkormányzatokkal is tárgyal mint potenciális partnerekkel.
W. E. R.
(NAPI)
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.