A PepsiCo részvényei közel 1 százalékot estek az előzetes kereskedésben, miután a Frito-Lay gyártója 5 év után először visszaesést volt kénytelen elkönyvelni negyedéves eredményeit illetően – írja a Yahoo Finance.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelmi fejleményekkel kapcsolatban, ami várhatóan növelni fogja az ellátási láncunk költségeit
- mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.
A PepsiCo a 2025-ös pénzügyi évre 3 százalékos csökkenést prognosztizált az egy részvényre jutó alapnyereség tekintetében, szemben a korábbi, alacsony egy számjegyű növekedésre vonatkozó várakozással. A vállalat tavaly 8,16 dolláros részvényenkénti eredményt tudott produkálni.
A vállalat, ahol lehetséges, enyhítő intézkedéseket tervez a magasabb ellátási lánc költségeinek kezelésére, amely magába foglalja a kulcsfontosságú alapanyagok beszerzésének módosítását is.
Az amerikai élelmiszeripari vállalatok kijelentették, felkészülnek a Trump által a kereskedelmi partnereikre kivetett átfogó vámok okozta csapásokra. A vámok leginkább azokat a vállalatokat fogják sújtani, akik a nyersanyagoktól kezdve, a késztermékekig mindent importálnak.
A PepsiCo-nak két élelmiszeripari üzeme van Mexikóban és két sűrítménygyára Írországban. Az acélra és alumíniumra márciusban életbe lépett 25 százalékos amerikai vámok szintén terhelhetik a vállalat árréseit.
Laguarta csütörtökön arra is felhívta a figyelmet, hogy a fogyasztói feltételek sok piacon továbbra is visszafogottak, és a kilátások bizonytalanok.
A PepsiCo és egyéb amerikai nagyvállalatok több áremelést is végrehajtottak, hogy ellensúlyozzák a COVID-19 járvány idején az ellátási lánc megszakadásához kötődő költségek növekedését.
A vállalat bevétele jelenleg 1,8 százalékkal 17,92 milliárd dollárra esett vissza. Az elemzők azonban még ennél is alacsonyabb 17,77 milliárd dollárra számítottak.
A PepsiCO és a rivális Coca-Cola azonban folyamatosan próbálja ellensúlyozni hagyományos üdítőitalok iránti lassuló keresletet, így hamarosan már nem elképzelhetetlen, hogy egészséges rágcsálnivalókat és energiaitalokat lehet venni a népszerű márkajelzések alatt.
Egészségtudatos termékével is aratott a Coca-Cola, lekaszáltak a piacot
Hatalmas bevételre tett szert a Fairlife nevű fehérjedús tejtermékkel az üdítőgyártó óriás.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!