A PepsiCo részvényei közel 1 százalékot estek az előzetes kereskedésben, miután a Frito-Lay gyártója 5 év után először visszaesést volt kénytelen elkönyvelni negyedéves eredményeit illetően – írja a Yahoo Finance.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelmi fejleményekkel kapcsolatban, ami várhatóan növelni fogja az ellátási láncunk költségeit
- mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.
A PepsiCo a 2025-ös pénzügyi évre 3 százalékos csökkenést prognosztizált az egy részvényre jutó alapnyereség tekintetében, szemben a korábbi, alacsony egy számjegyű növekedésre vonatkozó várakozással. A vállalat tavaly 8,16 dolláros részvényenkénti eredményt tudott produkálni.
A vállalat, ahol lehetséges, enyhítő intézkedéseket tervez a magasabb ellátási lánc költségeinek kezelésére, amely magába foglalja a kulcsfontosságú alapanyagok beszerzésének módosítását is.
Az amerikai élelmiszeripari vállalatok kijelentették, felkészülnek a Trump által a kereskedelmi partnereikre kivetett átfogó vámok okozta csapásokra. A vámok leginkább azokat a vállalatokat fogják sújtani, akik a nyersanyagoktól kezdve, a késztermékekig mindent importálnak.
A PepsiCo-nak két élelmiszeripari üzeme van Mexikóban és két sűrítménygyára Írországban. Az acélra és alumíniumra márciusban életbe lépett 25 százalékos amerikai vámok szintén terhelhetik a vállalat árréseit.
Laguarta csütörtökön arra is felhívta a figyelmet, hogy a fogyasztói feltételek sok piacon továbbra is visszafogottak, és a kilátások bizonytalanok.
A PepsiCo és egyéb amerikai nagyvállalatok több áremelést is végrehajtottak, hogy ellensúlyozzák a COVID-19 járvány idején az ellátási lánc megszakadásához kötődő költségek növekedését.
A vállalat bevétele jelenleg 1,8 százalékkal 17,92 milliárd dollárra esett vissza. Az elemzők azonban még ennél is alacsonyabb 17,77 milliárd dollárra számítottak.
A PepsiCO és a rivális Coca-Cola azonban folyamatosan próbálja ellensúlyozni hagyományos üdítőitalok iránti lassuló keresletet, így hamarosan már nem elképzelhetetlen, hogy egészséges rágcsálnivalókat és energiaitalokat lehet venni a népszerű márkajelzések alatt.
Egészségtudatos termékével is aratott a Coca-Cola, lekaszáltak a piacot
Hatalmas bevételre tett szert a Fairlife nevű fehérjedús tejtermékkel az üdítőgyártó óriás.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Kíméletlen csalás terjed Magyarországon: minden pénzünk odalehet, ha bedőlünk ennek a trükknek

Vigyázat: Óriási bajt okozhat ez a népszerű édesítőszer

Rengeteg magyar teszi ezt a telefonján szinte folyamatosan: drasztikus, ami velünk történhet

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Fontos bejelentést tett az áramról a minisztérium: 13 éve nem történt ilyen

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Teljesen új korszak jön az orvoslásban: a ChatGPT lehet a vízválasztó

Itt az áttörés? Lehetővé válhat a társalgás kedvenceinkkel

Egyre nagyobb a baj: újabb területet sújtott kolosszális áramszünet
