Az új munkaszerződést a szakszervezet tagjainak 59 százaléka fogadta el. Ezzel pedig a Boeing végre elkezdheti helyreállítani a működését és pénzügyeit, melyre az új vezérigazgató érkezése óta nem lehetett sort keríteni.
A másfél hónapig tartó sztrájk anyagilag nagyon megviselte a vállalatot. Ráadásul a vállalásit sem tudta elaprózni: a megállapodás részeként ugyanis a munkavállalók a következő négy évben 38 százalékos béremelést és magasabb nyugdíjjárulékokat kapnak.
Kapcsolódó
Ezt maga a Gépészek és Repülőgépipari Dolgozók Nemzetközi Szövetsége, amely ezidáig mintegy 33 ezer sztrájkoló dolgozót képviselt.
A Bloomberg értesülései szerint az órabéres munkavállalók már szerdán visszatérhetnek a munkaállomásokhoz a washingtoni, oregoni és kaliforniai üzemekben. A vállalat részvényei akár 1,9 százalékot is emelkedhettek a tőzsdei kereskedésben, ugyanakkor azok idén mintegy 41 százalékot veszítettek értékükből, amivel 2008 óta minden bizonnyal a legrosszabb éves hozamot érik el.
Felszállt a remény
Kelly Ortberg, a Boeing új vezérigazgatója számára ez az áttörés egyértelmű győzelmet jelenthet a lap szerint, amivel megnyílhat az út ahhoz, hogy rendet tegyenek a gyárakban. És van is mit helyrehozni, a vállalati kultúrától kezdve a gyári munka minőségéig.
Január óta ugyanis szisztematikusan megtorpant a Boeing, eleinte csak a gyártás kvalitásait illetően, majd a munkakörülmények, a felsővezetés válságkezelése, valamint a pénzügyi nehézségek is sorban felszínre jutottak, melyek végül a vezérigazgató távozásához vezettek.
A megállapodással azonban a szakszervezet és Ortberg is elkezdett nyitni egymás felé, előbbi ugyanis belső levelezésben méltatta a konszenzust.
Hogy ez mennyire jelentőségteljes előrelépés a vállalat jelenlegi helyzetében, azt a legjobban talán az jellemzi, hogy még Joe Biden elnök is gratulált az összefogás létrejöttéhez.
Ugyanakkor az 59 százalékos elfogadási ráta azt mutatja, hogy továbbra is van a szakszervezet belül ellenállás.
Méghozzá igen heves: a lap tudósítása szerint a szavazás eredményének bejelentésekor is volt, aki hangos fújolásba kezdett. Jon Holden szakszervezeti elnök elismerte, hogy a 41 százalékos arányú elutasítottság a tagok nagyrészét képviselik, ennek apropóján pedig megfogadta, hogy a 2028-as szerződési tárgyalások során jobb feltételeket fognak kiharcolni.
Nem mertek még több kockázatot vállalni
Most azonban ennyire futotta, egy újabb elutasítás ugyanis a hetek óta tartó kollektív tárgyalásokon elért eredményeket teljesen felborította volna. Ez igen kellemetlen dominót indított volna el a légiközlekedés teljes iparágában, mivel a Ryanair épp az elhalasztott gyártási folyamatok miatt csökkentette a jövő évre vonatkozó várható utasforgalmát.
A szakszervezet elnöke szerint jelenleg 6000 repülőgépnyi hátralékban vannak a gyártást illetően.
Holden szerint mindemellett igen szűklátókörű lenen a vezetőség, ha mindezek után elbocsátási hullámba kezdene a Boeing, annál is inkább, mert Ortberg számos költségcsökkentést vezetett már be így is, hogy a sztrájk következményeit átvészelje.
A sztrájk naponta mintegy 100 millió dollár bevételkiesést jelenthetett a Boeing-nek egyes becslések alapján és bár a mintegy 24 milliárd dolláros tőkebevonásával elkerülte a hitelminősítés valószínűsíthető leminősítését, a vállalat legnehezebb feladat még csak most kezdődik: rehabilitálnia kell magát a gyárak helyreállításával és a beszállítók ellátásával.
Ez komoly? Cápabőrbe bújnak a Boeing gépek
Üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő Aero Shark bevonat kerül az osztrák légitársaság Boeing 777-200ER repülőgépeire, a Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett fólia ezzel új típusváltozaton debütál.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Luxus több mint nyolcmillióért: zsebbe nyúlhat, aki a németeknél kíván letelepedni
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok