Az új munkaszerződést a szakszervezet tagjainak 59 százaléka fogadta el. Ezzel pedig a Boeing végre elkezdheti helyreállítani a működését és pénzügyeit, melyre az új vezérigazgató érkezése óta nem lehetett sort keríteni.
A másfél hónapig tartó sztrájk anyagilag nagyon megviselte a vállalatot. Ráadásul a vállalásit sem tudta elaprózni: a megállapodás részeként ugyanis a munkavállalók a következő négy évben 38 százalékos béremelést és magasabb nyugdíjjárulékokat kapnak.
Kapcsolódó
Ezt maga a Gépészek és Repülőgépipari Dolgozók Nemzetközi Szövetsége, amely ezidáig mintegy 33 ezer sztrájkoló dolgozót képviselt.
A Bloomberg értesülései szerint az órabéres munkavállalók már szerdán visszatérhetnek a munkaállomásokhoz a washingtoni, oregoni és kaliforniai üzemekben. A vállalat részvényei akár 1,9 százalékot is emelkedhettek a tőzsdei kereskedésben, ugyanakkor azok idén mintegy 41 százalékot veszítettek értékükből, amivel 2008 óta minden bizonnyal a legrosszabb éves hozamot érik el.
Felszállt a remény
Kelly Ortberg, a Boeing új vezérigazgatója számára ez az áttörés egyértelmű győzelmet jelenthet a lap szerint, amivel megnyílhat az út ahhoz, hogy rendet tegyenek a gyárakban. És van is mit helyrehozni, a vállalati kultúrától kezdve a gyári munka minőségéig.
Január óta ugyanis szisztematikusan megtorpant a Boeing, eleinte csak a gyártás kvalitásait illetően, majd a munkakörülmények, a felsővezetés válságkezelése, valamint a pénzügyi nehézségek is sorban felszínre jutottak, melyek végül a vezérigazgató távozásához vezettek.
A megállapodással azonban a szakszervezet és Ortberg is elkezdett nyitni egymás felé, előbbi ugyanis belső levelezésben méltatta a konszenzust.
Hogy ez mennyire jelentőségteljes előrelépés a vállalat jelenlegi helyzetében, azt a legjobban talán az jellemzi, hogy még Joe Biden elnök is gratulált az összefogás létrejöttéhez.
Ugyanakkor az 59 százalékos elfogadási ráta azt mutatja, hogy továbbra is van a szakszervezet belül ellenállás.
Méghozzá igen heves: a lap tudósítása szerint a szavazás eredményének bejelentésekor is volt, aki hangos fújolásba kezdett. Jon Holden szakszervezeti elnök elismerte, hogy a 41 százalékos arányú elutasítottság a tagok nagyrészét képviselik, ennek apropóján pedig megfogadta, hogy a 2028-as szerződési tárgyalások során jobb feltételeket fognak kiharcolni.
Nem mertek még több kockázatot vállalni
Most azonban ennyire futotta, egy újabb elutasítás ugyanis a hetek óta tartó kollektív tárgyalásokon elért eredményeket teljesen felborította volna. Ez igen kellemetlen dominót indított volna el a légiközlekedés teljes iparágában, mivel a Ryanair épp az elhalasztott gyártási folyamatok miatt csökkentette a jövő évre vonatkozó várható utasforgalmát.
A szakszervezet elnöke szerint jelenleg 6000 repülőgépnyi hátralékban vannak a gyártást illetően.
Holden szerint mindemellett igen szűklátókörű lenen a vezetőség, ha mindezek után elbocsátási hullámba kezdene a Boeing, annál is inkább, mert Ortberg számos költségcsökkentést vezetett már be így is, hogy a sztrájk következményeit átvészelje.
A sztrájk naponta mintegy 100 millió dollár bevételkiesést jelenthetett a Boeing-nek egyes becslések alapján és bár a mintegy 24 milliárd dolláros tőkebevonásával elkerülte a hitelminősítés valószínűsíthető leminősítését, a vállalat legnehezebb feladat még csak most kezdődik: rehabilitálnia kell magát a gyárak helyreállításával és a beszállítók ellátásával.
Ez komoly? Cápabőrbe bújnak a Boeing gépek
Üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő Aero Shark bevonat kerül az osztrák légitársaság Boeing 777-200ER repülőgépeire, a Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett fólia ezzel új típusváltozaton debütál.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Ennyi volt: kivonul Magyarországról a légitársaság

Lemondott az amerikai nagykövet, mert nem bírta nézni, hogy Trump az oroszokat támogatja

Legyen résen, kiterjeszti csápjait az adóhivatal

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel
