A légi összeköttetés új lendületet ad a kétirányú kereskedelem koronavírus-járvány első hulláma utáni beindításának, a repülőgépek általános ipari és fogyasztási cikkeket, kész- és félkésztermékeket is szállítanak majd.
A gépek kiinduló állomása a Kína központi részén fekvő Zhengzhou (Csengcsou) városa. A visszajáratok a Távol-Keletre értékesített magyar áruk szállítmányozására is lehetőséget teremtenek, ami fontos szempont a magyar gazdaság erősítése szempontjából - fogalmazott Schanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszterhelyettese.
A járatokat a kínai és közép-kelet-európai kereskedelem fejlesztésével és elősegítésével elsődleges feladataként foglalkozó CECZ cégcsoport tagja, az UTA (Universal Translink Airline) közlekedteti. A társaság a kínai Hainan Airlinestól bérel egy 40 tonnás kapacitású Airbus A330-300 repülőgépet.
A légi járat 2020 októberétől 2021 végéig alapesetben heti három alkalommal közlekedik. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő. A teljes időszak alatt várhatóan mintegy 170 repülőgép fordul majd meg Kína és Magyarország között.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Trump újabb ötlettel sokkolta Zelenszkijt: az Egyesült Államok átveheti az ukrán atomerőműveket

Az EU kizárja az amerikaiakat, a briteket és a törököket is a 150 milliárd eurós újrafegyverkezési alapból
Döntöttek Amerikában, erre várt a fél világ

Sikeres volt a tüntetés, lemondott a miniszterelnök

Figyelmeztet a NAV: jól gondolja meg, mit csinál!

Ha Németország nem győzi le Kínát, Magyarország is bukik

Putyin nagyon fél Trumptól, „szisztematikusan engedni fog”

Ítéletet mondtak a kormányzat terveiről az elemzők, Orbán Viktor nem erre számított

96 milliárdos távhőprogramot indít az Energiaügyi Minisztérium
