Magyarországon is jóval drágábbak az élelmiszerek, mint egy évvel korábban. A hivatalos statisztikai adatokban is jelentős áremelkedés látható, részben emiatt, részben pedig a mától, február elsejétől hatályba lépő élelmiszerárstop miatt újabb, több hónapos forduló kezdődik a boltláncok kiélezett árversenyében.
Az még kérdés, melyik lánc milyen megoldásokkal rukkol elő a következő napokban, de támpontot adhat, hogy a magyarok megítélésében az elmúlt időszakban melyik boltlánc alkalmazza a legjobb árakat.
Kapcsolódó
Ha takarékosan szeretne valaki élelmiszert vásárolni, akkor a Lidl vagy a Penny egyik magyarországi üzletét választja – leegyszerűsítve ez derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített, országos, reprezentatív közvélemény-kutatásból, amely arra kereste a választ, hogy melyik boltlánc üzleteiben tudják a legkedvezőbb áron megvásárolni a szükséges termékeket.
Fontos, hogy ez nem kedveltségi rangsor, pusztán arra adtak választ a megkérdezettek, melyik a legkedvezőbb árakat biztosító boltlánc. Azt is figyelembe kell venni, hogy vannak olyan boltláncok, amelyek nem, vagy csak visszafogottabban vesznek részt a teljes árversenyben, mert a magasabb vásárlóerejű réteget célozzák meg. Emellett vannak olyan piaci szereplők, amelyek hálózatában sok kis üzlet van, ahol eleve magasabb az árfekvés.
A végeredmény alapján a Lidl szinte utcahosszal nyert, a válaszadók 32 százaléka mondta a legkedvezőbb árakat nyújtó boltláncnak. A Penny 20 százalékkal szerezte meg a második helyet. A harmadik diszkontlánc, az Aldi lemaradt, de 11 százalékkal azért felfért a dobogóra.
Beszédes eredmény, hogy a hipermarketekkel is rendelkező boltláncok, az Auchan, a Tesco és a Spar alkotta trió egyenként 5-5 százalékos eredményt értek el, összesítve 15 százalékot, ami még mindig elmarad a második Penny eredményétől. A franchise-rendszerben, több ezer bolttal rendelkező magyar láncok, azaz a CBA, a Coop és a Reál üzleteit igen kevesen mondták a legolcsóbbnak.
A mostani eredmény némiképp meglepő a tavalyelőtti felméréshez képest: 2020 nyarán, a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által elvégzett korábbi felmérés azt nézte, hol költik a legtöbbet a vásárlók. Bár azt a versenyt is a Lidl nyerte, de minimális előnnyel a második Spar előtt. A harmadik pedig akkor a Penny lett.
A mostani kutatásból az látható, hogy a nők és a férfiak megítélésében is a Lidlnél a legjobbak az árak. A Pennyt azonban sokkal több nő tartja olcsó boltláncnak, mint férfi.
A Lidl fölénye a megyeszékhelyen élők körében a leglátványosabb, miközben a vidéki városokban élőknél a Penny alig maradt el tőle. Utóbbi településeken élők 29 százaléka a Lidlt, 24 százalékuk a Pennyt választotta.
A községekben, ahol többek között a Coop elég erős, ez a boltlánc az átlagos eredményénél jobban szerepelt, de így is az ott élők 3 százaléka mondta a legkedvezőbb árakat nyújtó boltláncnak.
A megkérdezettek végzettsége alapján az élbolyban lévő láncok rangsora az összesített eredményekhez hasonló.
Ugyanakkor itt érdekes, hogy a diplomásoknak mindössze 1 százaléka mondta a legjobbnak a Spart. Az Aldi a diplomások körében jobban szerepelt, mint a közép- és alapfokú végzettségűek táborában.
Ezt kell tudni a kutatásról
A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét."Csatlakozz a Pulzushoz! Légy Te is véleményvezér!"Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Legyen résen, kiterjeszti csápjait az adóhivatal
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Lemondott az amerikai nagykövet, mert nem bírta nézni, hogy Trump az oroszokat támogatja

Egy felfedezésre váró európai csoda: ilyen a helyi Kalifornia

Ennyi volt: kivonul Magyarországról a légitársaság

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel

Hamarosan nem postáz több számlát az MVM
