Az adat 2018-hoz viszonyítva enyhe növekedés, és egyben azt is jelenti, hogy Szlovákia továbbra is világelső az egy főre jutó autógyártást tekintve - áll az Inforádio beszámolójában.
Alexander Matu¹ek, a Szlovák Autóipari Szövetség elnöke elmondta, a teljes ipari termelés 49,5 százalékát szolgáltatta az autóipar, és az export 46,6 százalékát tette ki. Tavaly 113 863 új gépkocsit vásároltak Szlovákiában, 1998 darabbal többet, mint 2018-ban; a legtöbbet Pozsony, a legkevesebbet Trencsén megyében. Emellett 68 155 gépkocsit külföldről hoztak be. A regisztrált autók 60 százaléka volt újonnan gyártott.
"Átléptük a 200-as határt, ma Szlovákiában 1000 főre átszámítva 202 autó készül" - számolt be a szövetség elnöke. Országszerte 177 ezren dolgoznak az autóiparban, és az ágazat további 275 ezer munkahelyet generál. A pozitívumok ellenére azonban változásokra van szükség a versenyképesség fenntartásához.
A további fejlődést mindenekelőtt a szakképzett munkaerő tartós hiánya, a bérköltségek gyors és kiszámíthatatlan növekedése, valamint a tudományos felfedezések gyakorlati alkalmazásának elmaradása, továbbá az alternatív üzemanyagokra való átállás terén tapasztalt lemaradás gátolja.
A Manpower munkaerőpiaci társaság felmérése szerint a szlovákiai cégek 54 százaléka képtelen feltölteni teljes mértékben a munkaerőállományát a szakemberek hiánya miatt.
Az autóipari szövetség elnöke szerint a kormány egyes lépései is csökkentik a versenyképességet. Ide sorolta a szakmai párbeszéd elmaradását a minimálbér emelésénél, a munkaadók költségeinek közvetlen és közvetett emelését, és néhány mást intézkedést. A szövetség szerint ezek mind veszélyeztetik az autóipar fejlődését.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Vonatozók, figyelem: nagy felfordulás jön, átépítés indul a Keletiben