Az első metrószerződés 195 milliárd forintról szólt (a Baross tér és az Etele tér közötti szakaszra). Most már 400 fölött tartunk (a Bosnyák téri második szakasz nélkül) - mondta Tarlós István főpolgármester az Indexnek a 4-es metró beruházásának költségéről. A legutóbbi hivatalos összeg 386 milliárd forint volt. A kiadások azonban már 425 milliárd forintra nőttek. Tarlós szerint az állomások beépítésénél nagy pazarlást tapasztaltak, példaként az apró mozaikokat hozta fel, amelyekkel a megállókat burkolták. Összesítésük szerint ebből 180 millió darabot építettek be.

Budapest főpolgármestere még várja a kimutatást, hogy "mik azok az elképesztő és teljesen felesleges munkák, amiket leköltségeltek a 4-es metrónál". A pazarlásra még egy példát felhozott: az utasoknak "abban az élményben lesz része egyes megállókban, hogy amikor rálép a mozgólépcsőre, 8-9 másodpercig még természetes megvilágítást kap a tükrökkel beirányított napfény segítségével. Majd meg kell nézni, hogy pusztán ez az ostobaság mennyi pénzébe kerül a városnak" - nyilatkozta Tarlós.

A főpolgármester szerint a 425 milliárdos beruházási költség már nem növekszik tovább, sőt csak csökkenhet, de még nem tudják, milyen mértékben. Elsősorban persze a rossz szerződések következménye a sok többletköltség - véli Tarlós.

Az interjúban Tarlós a közös fővárosi-agglomerációs (BKV-MÁV-Volánbusz) jegyrendszer bevezetéséről is beszélt, azonban továbbra is csak a tervekről. Arra a kérdésre, hogy a közös tarifarendszer mikor valósulhat meg, a városvezető nem tudott pontos választ adni, szerinte ez nem a fővároson múlik, hanem sokkal inkább a MÁV Zrt.-n. "Mi nyitottak vagyunk. Sürgetjük. A kormány is alapvetően egyetért vele. Ezt meg kell még beszélnünk a MÁV-val" - tette hozzá Tarlós.