A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az idén lezárt eddigi 80 fogyasztóvédelmi eljárásban 680 millió forint bírságot szabott ki - mondta Nagy Márta, a hatóság elnökhelyettese. Hozzátette, hogy 2006-ban 63 eljárás keretében 1,84 milliárd forint bírságot vetettek ki - írja az MTI.
A kiskereskedelmi szektorban 14 olyan jogsértést állapítottak meg, amikor az értékesítési akciók során nem volt megfelelő a tájékoztatás, és összesen 275 millió forint bírságot szabtak ki. Mintegy 200 millió forint bírságot vetettek ki a mobiltelefon- szolgáltatók kommunikációs tevékenységével kapcsolatos hét lezárult eljárásban. A harmadik legtipikusabb fogyasztóvédelmi ügy a repülőjegyek áráról szóló tájékoztatás hiányosságaihoz kapcsolódott, itt hat esetben, 103 millió forint bírságot vetett ki a versenyhatóság.
Tóth Tihamér, a GVH elnökhelyettese, a versenytanács elnöke elmondta, hogy a versenytörvény 2005. évi módosítása iktatta a jogrendszerbe a kötelezettségvállalás jogintézményét. Ez azt jelenti, hogy ha az eljárás alá vont vállalkozás kész vállalásokkal a GVH kifogásait orvosolni, akkor mód van a procedúra rugalmas, mindkét fél és a fogyasztó számára is előnyös, praktikus lezárására.
A versenytanács elnöke példaként megemlítette a "csupasz" (telefon előfizetéshez nem kötődő) ADSL internet szolgáltatókkal szemben indított eljárásokat. Ezekben az esetekben az erőfölény bizonyítása miatt elhúzódó eljárás amúgy is értelmetlenné teheti a beavatkozást a gyorsan változó piacon, ezzel szemben a kötelezettségvállalás elfogadásával a közérdeket sértő magatartás gyorsan orvosolható, és a fogyasztók is jobban járhatnak.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.