Talgo vezető részvényese tárgyalásokat folytat a spanyol vonatgyártó 40 százalékos részesedésének az eladásáról a svájci Stadler Railnek, amivel alternatívát nyújthatnak a magyar Ganz-MaVag konzorcium ajánlatának – közölte ismeretlen piaci forrásokra hivatkozva hétfőn az El Economista.

A Reuters beszámolója szerint a Trilantic komolyan fontolóra veszi, hogy eladja annak a Stadlernek a részesedést, amely nagysebességű és változtatható nyomtávú technológiával bővítené termékpalettáját. 

A spanyol törvények értelmében, amennyiben egy vevő több mint 30 százalékos részesedést szeretne szerezni egy tőzsdei vállalatban, akkor teljes felvásárlási ajánlatot kell tennie az egész társaságra.

A Stadlernek már van leányvállalata Valenciában, valamint egy gyára az ország keleti részén, illetve folyamatban lévő megrendelései az állami tulajdonú Renfe vasúttársasággal.

A Ganz-MaVag március 7-én tett 619 millió eurós ajánlatot a Talgo összes részvényére. Az ajánlatot Oscar Puente spanyol közlekedési miniszter azonban ellenezte és kijelentette, hogy a kormány mindent megtesz a felvásárlás megakadályozása érdekében.

Fény derült a magyar kormány ezermilliárdos tervére: izgulhat Spanyolország

Egy több mint négyezermilliárdos új magyar ipari beruházási program körvonalai rajzolódnak ki, és az Economx érdeklődésére kiderült, ezzel összefügg a tízszeres nyereséget produkáló spanyol vasúti vállalat lehetséges felvásárlása is.