Hiába keresett a spanyol kormány egy nyugat-európai vevőt a Ganz-Mavag Europe helyett a Talgo vonatgyártóra, nagyon úgy tűnik, hogy a magyar ajánlat lesz a befutó.

Óscar Puente közlekedési miniszter és María Jesús Montero pénzügyminiszter legutóbbi nyilatkozataiból is az derül ki a vg.hu szerint, hogy továbbra is alternatívát keresnek a 619 millió eurós magyar felvásárlási ajánlatra, azonban eddig egyetlen iparági befektetőt sem sikerült találniuk.

A portál a madridi Cinco Dias üzleti lap alapján arról ír, hogy csak egyetlen befektető, a CriteriaCaixa mutatott érdeklődést, azonban ők is csak egy ágazati szakértővel közösen lennének hajlandóak részt venni a tranzakcióban. 

Több ismert gyártó, mint a CAF és a Stadler már el is utasította a spanyol kormány felkérését, míg az Alstom és Siemens egyáltalán nem mutattak érdeklődést.

A Talgo 2023-ban 652 millió eurós bevételt ért el 11,5 százalékos EBITDA-marzzsal, emellett még 2 millió eurós nettó nyereséget is ki tudott termelni az utolsó lezárt üzleti évében.

Fény derült a magyar kormány ezermilliárdos tervére: izgulhat Spanyolország

Egy több mint négyezermilliárdos új magyar ipari beruházási program körvonalai rajzolódnak ki, és az Economx érdeklődésére kiderült, ezzel összefügg a tízszeres nyereséget produkáló spanyol vasúti vállalat lehetséges felvásárlása is.