Az Alfa generációs gyerekek (a 2010 és 2025 között születettek vagy születendők) egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el, amely átalakíthatja a helyi közösségeket, megváltoztathatja a városok, és a gazdaságok működését.

Mindössze négy éven belül a korosztály első tagjai belépnek a munkaerőpiacra és miközben a Z generáció már eddig is jelentős befolyással volt a vállalkozások működésére, a következő nemzedék várhatóan ezekre még nagyobb hatással bír. 

A 8–14 éves gyerekek:

  • több mint háromnegyede saját vállalkozást szeretne alapítani, és fő vagy mellékállásban működtetni azt;
  • 6 százalékuk mondta azt, hogy szívesen dolgozna másoknak.

Ha minden az elképzeléseiknek megfelelően alakul, az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben – áll a Visa felmérésében, amelyet az Opinium végzett 550 8-14 év közötti gyermek bevonásával. Az Alfa generáció munkavállalással kapcsolatos elképzeléseit egy világ választja el a jelenleg megszokottól.

Az Alfa generáció éppen annyira kapcsolódik az online világhoz, mint a fizikaihoz.

A kutatása rámutat arra, hogy mindez milyen hatást gyakorol a pénzügyi ismereteikre, valamint a jövedelemszerzési gyakorlatukra, ahol a legfontosabb tényezőkként a mesterséges intelligencia, a digitális tapasztalatok, illetve a fenntarthatóság jelennek meg.

A magyar Alfa generáció 55 százaléka keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban:

  • kétharmaduk állította, hogy a technológia segítette ebben, a közösségi média platformok 53 százalékban, az online streamelés 25 százalékban;
  • negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeli munkáját, és nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől (28 százalék), mint könyvekből (9 százalék);
  • inspiráció és új ötletek forrásaként a közösségi médiát és a tartalomkészítőket (48 százalék) jelölték meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43 százalék), illetve a rajzolást és írást (37 százalék).

A 14 éves magyar gyerekek 20 százaléka online értékesítéssel keres pénzt – a tárgyak online kereskedelmének, másodlagos piacának ilyen korai életszakaszban való megjelenése egy zöldebb, környezettudatosabb jövőt vetít előre.

A Z-generáció érzi magát a legrosszabbul, nem boldogulnak a fiatalok

Egy új tanulmány szerint a Z generáció kisebb hányada bodogul, mint az azonos korú Y-generációsok. Sőt, a mentális egészségüket sem igazán mondják kiválónak. Bővebben >>>

Jöhetnek a robotok és a mesterséges intelligencia.

A következő generáció tisztán látja, hogy a jövő technológiái, mint például a mesterséges intelligencia, hogyan fogják formálni jövőjüket. A nemzetközi felmérés során a gyerekek az alábbi ötletekkel álltak például elő:

  • lesz egy robotváltozatom, amelyik munkába jár, hogy én közben otthon maradhassak, pihenhessek és szórakozhassak;
  • a mesterséges intelligencia segítségével olvashatok az emberek gondolataiban;
  • kérdezhetek a gyűrűmtől, mint a mesterséges intelligenciától például, hogy mennyi 8x9;
  • lesz egy olyan gép, ami kitalálja, hogy mire gondolok, majd képernyőn megjelenő képet vagy 3D-s nyomtatást készít belőle;
  • az ujjlenyomatomhoz regisztrált lesz a bankkártya;
  • rendőr leszek és lesz egy VR-szemüvegem, ami elárulja, hogy kik vannak körülöttem;
  • lesz egy telefon, ami mindent megcsinál, amire szükségem lehet: ajtót nyit, ajtót zár, bekapcsol, így csak erre lesz szükségem;
  • lesz egy olyan szoftver, ami megérti, hogy mire gondolnak igazából az emberek, amikor mondanak valamit;
  • egy bármilyen nyelven beszélő fordító lesz a fejedben;
  • olyan focicipő is lesz, ami méri a meccs összes statisztikáját, és önszáradó. 

Belenőttek a fiatalok a vállalkozások korába

A fiatalabb – Y és Z – generációk térnyerése egyre növekszik, ellentétben a csökkenő cégtrenddel, súlyuk folyamatosan emelkedik. Bővebben >>>