„A Z generáció az, amelyet sokkal nehezebb átverni, mint az előző generációkat, hiszen közülük már sokakat lehúztak az interneten” – mondta Mérő Alex, a Capmarketing Agency tulajdonosa. Hozzátette, szektorfüggő, hogy mit akar a Z generáció, nyilván a banki szektorban fontos az innovációs irány. Más szektorokban, amelyek jobban élmény-vezéreltek, vannak másfajta trendek. Sokkal inkább kultúra fókuszba mozdulnak el: fontos a green washing, a zöld téma.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaAz Otthon Start egyik legfontosabb célja, hogy a fiatalok lakásvásárlását segítse olcsó lakáshitellel és elképesztően alacsony önrésszel. A Z generáció lakáshoz való viszonyát már korábban elemeztük, most végezzünk néhány mélyfúrást a témában, hogy vajon az otthonszerzés hogyan függ összes az élethosszig tartó vagyonképzéssel.
Szerző(k): Farkas TiborAz Otthon Start nem csupán az első lakás vásárlását teszi könnyebbé, hanem jelentős munkaerőpiaci hatásokkal is bír. Egyrészt az építőipar és ingatlanszektor dinamikus bővülése várható a következő években, másrészt a program segíti és ösztönzi a fiatalok munkavállalását, munkaerőpiaci mobilitását és stabilabb lakhatását. Mindezeken felül élénkülhet a vidéki városok munkaerőpiaca, segíthet helyben megtartani a munkaerőt, és csökkentheti az ingázási kényszert.
Szerző(k): Farkas TiborEgy friss kutatás szerint a Z-generációs munkavállalók kiemelkedően támogatják idősebb kollégáikat a mesterséges intelligencia eszközök használatában, ami javítja a generációk közötti együttműködést.
Szerző(k): Benkó EszterAz Otthon Start program sokak számára lesz elérhető szeptembertől, azonban alapvetően a fiatalok lakásvásárlását hivatott elősegíteni. A program összefüggésben van a lakhatási válsággal is, ugyanakkor a kormány lakáspolitikája a saját tulajdont preferálja, miközben Európában a szociális bérlakások építését ösztönzik. De miért játszanak fontos szerepet az első lakást vásárlók? Ennek jártunk utána.
Szerző(k): Farkas TiborA tehetős fogyasztók az áremelkedések ellenére is folytatják a vásárlást – mondta a Birkenstock vezérigazgatója, eközben a Bugaboo babafelszerelések kereskedői inkább nem emelik az áraikat a vámok miatt. A Ralph Lauren továbbra is erős keresletet tart fenn a gazdasági bizonytalanság közepette. A prémium márkák vásárlói még nem jelentettek be bojkottot, de szakemberek szerint figyelni kell az ő árérzékenységükre.
Szerző(k): L. K.Tényleg boomer dolog már az alkoholfogyasztás? Az Economx a Sziget Fesztiválon ennek járt utána.
Szerző(k): Faragó JankaA röghöz kötöttség Magyarországon történelmi jelentőségű kifejezés. Sokáig a jobbágyságra vonatkozott, amely egy alárendelt viszonyt jelentett a feudalizmusban, most pedig erős túlzással és asszociációval akár egy 25 éves lakáskölcsönnel rendelkező ifjú tulajdonosra is vonatkozhat. De vajon akar-e röghöz kötött lenni egy Z generációs fiatal? Ennek jártunk utána.
Szerző(k): Farkas Tibor