Riasztó eredményre jutott egy friss kutatás: a 20-as éveikben járó fiatalok közel fele már most annyira kiégett, hogy legszívesebben örökre felhagyna a munkával. A Z generáció tagjai nemcsak fáradtak, de azt is egyre inkább megkérdőjelezik, hogy egyáltalán megéri-e a hajtás, amit a munka világa jelent számukra.
Szerző(k): G. É.A Duna House adatai szerint szeptemberben országos szinten rekordmagas, közel 40 százalékos arányt értek el az első lakásvásárlók. A mutató Budapesten 39 százalék, vidéken pedig 40 százalék volt, ami az 1 évvel korábbi adatokhoz viszonyítva is figyelemre méltó, hiszen 2024 szeptemberében Budapesten 24 százalék, vidéken 30 százalék volt ez az arány.
Szerző(k): Farkas TiborHetek óta tartanak a kormányellenes tüntetések Madagaszkáron, a helyzet pedig odáig fajult, hogy Andry Rajoelina elnök elhagyta az országot és bujkálni kezdett, mert félti az életét.
Szerző(k): Z. B.A Sziget Fesztivál válsága ugyan csak most, az amerikai befektetők kivonulásával vált világossá, valójában már évek óta gyűltek a viharfelhők a rendezvény körül. A VOLT Fesztivál és a Balaton Sound elkaszálása már intő jele lehetett annak, hogy nagy a baj. És nem csak a Sziget Zrt. háza táján, hanem az egész fesztiváliparban.
Szerző(k): Z. B.Az ingatlan- és hitelpiaci döntéseket Magyarországon bizonytalanság, félelem és szorongás övezi. Szinte alig vannak olyanok, akik nem számítanak nehézségekre ingatlanvásárlás vagy -eladás során, különösen az első lakást vásárlók között, olvasható a Duna House reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci kutatásában.
Szerző(k): Farkas TiborAz arany és a bitcoin a befektetők képzeletét megmozgató, mégis nagyon eltérő tulajdonságokkal rendelkező eszközök. Az egyik évszázadok óta az értékmegőrzés szimbóluma, a másik alig másfél évtizede született, de máris generációk pénzügyi gondolkodását formálja. A kérdés ma is ugyanaz: melyik a jobb befektetés?
Szerző(k): Farkas TiborBár globálisan jelenleg a Z generáció azért preferálja kevésbé a saját lakást, mert az emelkedő megélhetési költségek, a bérek stagnálása és a csillagászati ingatlanárak gátolják ebben, a gazdasági, pszichológiai és kulturális tényezők együttese az, ami a generációs prioritások példátlan eltolódását eredményezi. De természetesen semmi sem fekete vagy fehér. Most megnéztük, hogy mi újság Európában, az USA-ban és Magyarországon.
Szerző(k): Farkas TiborA fiatalok márkákkal szembeni elvárásai átalakítják a marketinget és a banki szolgáltatásokat, ahol az innováció és a társadalmi felelősségvállalás egyaránt kulcsszerephez jut. Az AI SUMMIT 2025 kerekasztal-beszélgetésén szakértők és marketingesek elemezték, hogyan lehet a fiatalokat hitelesen megszólítani, és miként formálja az AI a jövő fogyasztói élményeit.
Szerző(k): Kreivich Orsolya