z-generáció

10.
17.
05:47
Európában és Magyarországon így akarják megoldani a fiatalok lakhatási válságát

Európában és Magyarországon így akarják megoldani a fiatalok lakhatási válságát

A fiatalok lakhatása ma Európa-szerte a legnagyobb gazdasági és társadalmi kihívások egyike. A problémát Magyarországon a kormány célzott programokkal, többek közt az Otthon Start vagy a Lakhatási Tőkeprogram, révén igyekszik kezelni. Az MBH Elemzési Centrum megvizsgálta, milyen okok állnak a jelenség mögött, és mely országok nyújtják a legjelentősebb támogatást.

Szerző(k): Farkas Tibor
10.
16.
21:53
Végtelenül kizsigereltek a mai huszonévesek, már most kiégettebbek, mint az idősek

Végtelenül kizsigereltek a mai huszonévesek, már most kiégettebbek, mint az idősek

Riasztó eredményre jutott egy friss kutatás: a 20-as éveikben járó fiatalok közel fele már most annyira kiégett, hogy legszívesebben örökre felhagyna a munkával. A Z generáció tagjai nemcsak fáradtak, de azt is egyre inkább megkérdőjelezik, hogy egyáltalán megéri-e a hajtás, amit a munka világa jelent számukra.

Szerző(k): G. É.
10.
15.
11:24
Bejött a Fidesz terve: megrohanták a bankokat a fiatalok

Bejött a Fidesz terve: megrohanták a bankokat a fiatalok

A Duna House adatai szerint szeptemberben országos szinten rekordmagas, közel 40 százalékos arányt értek el az első lakásvásárlók. A mutató Budapesten 39 százalék, vidéken pedig 40 százalék volt, ami az 1 évvel korábbi adatokhoz viszonyítva is figyelemre méltó, hiszen 2024 szeptemberében Budapesten 24 százalék, vidéken 30 százalék volt ez az arány.

Szerző(k): Farkas Tibor
10.
14.
12:30
Bujkál az elnök, félti az életét

Bujkál az elnök, félti az életét

Hetek óta tartanak a kormányellenes tüntetések Madagaszkáron, a helyzet pedig odáig fajult, hogy Andry Rajoelina elnök elhagyta az országot és bujkálni kezdett, mert félti az életét.

Szerző(k): Z. B.
10.
13.
20:55
A fiatalokat sem érdeklik a fesztiválok, ez teszi tönkre őket

A fiatalokat sem érdeklik a fesztiválok, ez teszi tönkre őket

A Sziget Fesztivál válsága ugyan csak most, az amerikai befektetők kivonulásával vált világossá, valójában már évek óta gyűltek a viharfelhők a rendezvény körül. A VOLT Fesztivál és a Balaton Sound elkaszálása már intő jele lehetett annak, hogy nagy a baj. És nem csak a Sziget Zrt. háza táján, hanem az egész fesztiváliparban.

Szerző(k): Z. B.
10.
05.
20:21
Eladni rémálom, venni lehetetlen: teljes idegösszeomlás szélén a magyar lakáspiac

Eladni rémálom, venni lehetetlen: teljes idegösszeomlás szélén a magyar lakáspiac

Az ingatlan- és hitelpiaci döntéseket Magyarországon bizonytalanság, félelem és szorongás övezi. Szinte alig vannak olyanok, akik nem számítanak nehézségekre ingatlanvásárlás vagy -eladás során, különösen az első lakást vásárlók között, olvasható a Duna House reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci kutatásában.

Szerző(k): Farkas Tibor
10.
05.
16:12
Nagyot lehet velük kaszálni, de melyiket vegyük? Arany vagy bitcoin?

Nagyot lehet velük kaszálni, de melyiket vegyük? Arany vagy bitcoin?

Az arany és a bitcoin a befektetők képzeletét megmozgató, mégis nagyon eltérő tulajdonságokkal rendelkező eszközök. Az egyik évszázadok óta az értékmegőrzés szimbóluma, a másik alig másfél évtizede született, de máris generációk pénzügyi gondolkodását formálja. A kérdés ma is ugyanaz: melyik a jobb befektetés?

Szerző(k): Farkas Tibor
10.
01.
19:40
Lakhatási válság: miért kénytelenek lemondani a saját otthonról a fiatalok?

Lakhatási válság: miért kénytelenek lemondani a saját otthonról a fiatalok?

Bár globálisan jelenleg a Z generáció azért preferálja kevésbé a saját lakást, mert az emelkedő megélhetési költségek, a bérek stagnálása és a csillagászati ingatlanárak gátolják ebben, a gazdasági, pszichológiai és kulturális tényezők együttese az, ami a generációs prioritások példátlan eltolódását eredményezi. De természetesen semmi sem fekete vagy fehér. Most megnéztük, hogy mi újság Európában, az USA-ban és Magyarországon.

Szerző(k): Farkas Tibor
09.
29.
06:17
A mai 7 évesek 10 év múlva egy filmet sem lesznek képesek megnézni

A mai 7 évesek 10 év múlva egy filmet sem lesznek képesek megnézni

A fiatalok márkákkal szembeni elvárásai átalakítják a marketinget és a banki szolgáltatásokat, ahol az innováció és a társadalmi felelősségvállalás egyaránt kulcsszerephez jut. Az AI SUMMIT 2025 kerekasztal-beszélgetésén szakértők és marketingesek elemezték, hogyan lehet a fiatalokat hitelesen megszólítani, és miként formálja az AI a jövő fogyasztói élményeit.

Szerző(k): Kreivich Orsolya