Robert Habeck gazdasági miniszter elismerte a francia-német érdekellentétet a kínai elektromos járművek elleni uniós szubvencióellenes vizsgálat kapcsán. Franciaország, amely határozottan szorgalmazta a kínai e-járművekkel kapcsolatos uniós vizsgálatot, sokkal kevesebb autót értékesít Kínában, mint a német autógyártók.
Szerző(k): Horváth TiborAmikor valaki leadja régi autóját – ami nem kell, hogy roncs legyen – és vállalja, hogy a leadott jármű helyett elektromos autót vásárol, akkor ahhoz állami támogatást is kap.
Szerző(k): Horváth TiborRishi Sunak brit miniszterelnök szerdai bejelentése szerint az eddigi 2030 helyett 2035-ig lesz lehetséges a dízel- és benzinüzemű autók forgalomba helyezése. Igaz az Egyesült Királyság megteheti, a Brexit óta már nem uniós tagállam.
Szerző(k): Horváth TiborAz AutoWallis Group sajtónyilvános befektetői napján kiderült, hiába a biztató adatok, és a „robusztus növekedés”, a kínai előretörés elől nincs kibúvó. Az eseményen egyébként több előadást és kerekasztal-beszélgetést is tartottak, így viszonylag tiszta képet kaphattunk a magyar és regionális autópiac kilátásairól.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMár csak néhány napig maradnak ingyenesek az áruházlánc töltőállomásai.
Szerző(k): Sánta AndrásAlig debütáltak a New York-i tőzsdén egy vietnámi elektromos autókat gyártó cég részvényei, azok máris akkorát emelkedtek, hogy a vállalat többet ér a Fordnál vagy a General Motorsnál is. Nem csak az e-autó őrület, de a kis közkézhányad is segített ebben.
Szerző(k): EconomxExtrém összeget költ a Hyundai az elektromos autók gyártására, Dél-Korea pedig lelkesen támogatja a beruházást.
Szerző(k): Fogarasi KittiOtthoni töltéssel egy kisebb villanymodellel mintegy 1500 forintért lehet megtenni száz kilométert. Egy nagyon alacsony fogyasztású belső égésű városi kisautó 3000 forintért tesz meg ugyanekkora távot.
Szerző(k): Sánta András