Olcsó nagy mennyiségben rendelkezésre álló anyagokkal váltaná ki számos nyugati és ázsiai akkumulátorgyártó a lítium-ion akkumulátorok drága összetevőit, amivel jelentősen mérsékelhetnék az árukat. Ahogy egy szakértő fogalmazott a villanyautókat az évtized végére elérhetővé tehetik a jómódú középosztály szintje alatt élő autósoknak.
Szerző(k): Komócsin SándorA Renault külön vinné tőzsdére e-autós üzletágát, amelynél 10 milliárd eurós értékelésre számítanak. A cégben 15 százalékot birtokló francia államot is értesítették már az ügyletről. A hagyományos motoros üzletágukba egy kínai partner szállhat be.
Szerző(k): Szabó DánielA Tesla részvényei hétfőn 7 százalék felett estek a korai kereskedésben. A piacokat az bizonytalanította el, hogy a vállalat csökkentette néhány autójának árát Kínában.
Szerző(k): Szabó DánielHiába örömteli hír Elon Musk számára, hogy Németországban a Tesla először került az eladási listák élére, mert az amerikai tőzsdén tovább ütik az autóipari cég papírjait; pénteken egészen mélyre került a részvényárfolyam.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA KIA az idén is vezeti az elektromos járművek piacát Magyarországon, részesedése 12,3 százalékos az első fél évben eladott 321 járművel, ám jövőre a piac jelentős zsugorodására számítanak.
Szerző(k): Szabó DánielAmi néhány éve még megmosolyogtató volt, az mára a valóság: nem lesz másmilyen autó az egyik legnagyobb norvég autóimportőr kínálatában, mint tisztán elektromos személyautó. Mindez ráadásul nagyon gyorsan végebe is megy.
Szerző(k): Szabó M. IstvánLehetne akár a VW valamelyik konnektoros járműve, vagy akár jelezhetne még egyet utoljára a BMW i3 az utolsó szériájábal, de nem, mert egy olasz gyártmány az, ami hónapok óta kirobbanthatatlannak tűnik a lista éléről. Ami ennél is fontosabb, hogy Németországban az új autók 40 százaléka villanymotoros.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA teljesen elektromos járművek szervizelése mintegy 22 százalékkal olcsóbb, mint a belső égésű motorral hajtott személygépkocsiké és kisteherautóké. Nem egyszerűen arról van szó, hogy kevesebb a mozgóalkatrész, de kevesebb munkaidő kell egy átlagos javításhoz – derül ki a Fleet Assist friss felméréséből.
Szerző(k): Szabó Dániel