Kilencvenedik éve kerül megrendezésre a Kékszalag vitorlás verseny, 2024-ben a Balaton 56. versenyét rendezik meg. A megmérettetés megnyitja a teret a hobbivitorlázók számára is, ez a résztvevők számában is nagy növekedést jelenthet.
„A Kékszalag azért ennyire izgalmas, mert mindig történhet valami, ami teljesen átrendezi a mezőnyt” – mondta Harangi Csaba, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke a versenyt felvezető csütörtöki sajtótájékoztatón.
Kapcsolódó
Kiemelte: nyitni kell a tágabb publikum felé, a kisebb és nagyobb versenyzők felé is.
A Balaton és a vitorlázás legkiemelkedőbb ünnepe, Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye, az 56. Raiffeisen Kékszalag Nagydíj, 2024. július 18-án, 9 órakor rajtol el Balatonfüredről.
Kék(szalag)
A versenyt először 1934-ben rendezte meg a balatonfüredi Hungária Yacht Club. Eredeti céljuk az volt, hogy az a vitorlás kapja meg a kék szalagot, aki az óramutató járásának megfelelően a leggyorsabban körbehajózza a Balatont. Ekkor még csak kétévente rendezték meg a versenyt, majd néhány év ki is maradt, 2001 óta azonban minden évben elrajtol a Kékszalag, amely egyébként Európa legnagyobb tókerülő versenye.
Saját korábbi rekordját megdöntve 5:03:56 órás idővel a Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty nyerte az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat 2023-ban Balatonfüreden. A legtöbbször, tizenháromszor egyébként Litkey Farkas diadalmaskodott a Kékszalagon.
A futam
A Kékszalag versenyének távja légvonalban mintegy 160 kilométer. Az útvonal a korábbi évekhez hasonlóan a következő: Balatonfüred, Kenese, Siófok és Keszthely, majd a hajók ismét Balatonfüreden érnek célba. A hajók többsége általában 24 órán belül teljesíti a távot, de az utolsó hajó szombaton futhat be, 48 órával a verseny rajtja után.
A bátrabbak a vitorlázást is kipróbálhatják, ám a legtöbb érdeklődő a verseny megtekintése miatt látogat el a Balatonhoz. A hullámokat szelő vitorlások látványra is gyönyörűek, a küzdelem pedig a parton állva is átérezhető. A versenyen túl számos kulturális programon is részt vehetnek az érdeklődők.
Óriási feladat a versenyzőknek, még nagyobb élmény a nézőknek
A legtöbb indulót a második nap is a vízen éri, ami nagyon komoly fizikai és lelki megterhelést jelent, még a gyakorlott versenyzőknek is. Az éjszakai hajózás különleges képességeket igényel, amire más versenyeken nem igazán van szükség.
48 óra alatt például vihar, szélcsend, eső, szúnyogfelhők és a koromfekete éjszaka is nehezítheti a versenyt, ezért az időkorláton belüli teljesítés már önmagában egy komoly sportteljesítmény.
Online is jelen lehetünk
Aki nem tud ott lenni, az is követheti az eseményeket, ugyanis a verseny teljes ideje alatt egy streaming műsor fog futni, amelynek technikai feltételeit a Telekom fogja biztosítani az idei évben.
Nagyot álmodtunk
– hangsúlyozta Pádár Péter, a Telekom MID Középvállalati- és közigazgatási divízió igazgatója, aki szerint az álom már megvalósult, készen állnak arra, hogy élőben közvetítsék a teljes Kékszalagot.
Mindebben nagy segítséget jelent, hogy a Balaton környéke teljesen lefedett 5G-hálózattal a Telekom hálózatán, aminek köszönhetően az ügyfeleik kiváló minőségben figyelhetik a vitorlásversenyt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!