Elkészültek a pesti alsó rakpart fejlesztésének engedélyezési tervei – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal közleményében. Az új tervek – melyek kidolgozásában 16 szakmai és civil szervezet segédkezett, köztük a Magyar Autóklub vagy a Magyar Kerékpárosklub – több gyalogos és zöld területet, közvetlen vízparti hozzáférést és csökkentett autóforgalmat ígérnek. A fejlesztések következő lépései már idén nyáron megkezdődtek, a Jane Haining rakpart zöldítése pedig már folyamatban van.
Id. Antall József rakpart
Az Id. Antall József rakpart északi részének fejlesztése már két részletben lezajlott. A fejlesztés következő fázisában a Parlament és a Lánchíd között kettős fasort alakítanak ki, amelyet nemcsak esztétikai szempontból indokolnak, hanem a város zöldfelületének növelésében is fontos szerepet játszik a városvezetés szerint. Az autóforgalmat 30 km/h sebességre csillapítják hogy biztonságosabbá tegyék a közlekedést, csökkentsék a zajszennyezést, de továbbra is biztosítsák az autós közlekedés feltételeit ezen a szakaszon. Emellett irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítanak, hogy javítsák a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeit.
Kapcsolódó

Jane Haining rakpart
A Jane Haining rakpart a Főváros szándékai szerint teljesen mentes lesz az átmenő autóforgalomtól, de erről végleges döntés a civil megállapodás által szabályozott módon születhet majd. Az autómentességről a forgalmi mérések alapján születik végleges döntés egy későbbi tesztidőszakot követően. A tesztidőszaknak része a hétvégi és a nyári, több héten át tartó megnyitás is, ami a forgalmi modellezésen túl abban is szerepet játszik, hogy a szakemberek információt gyűjtsenek arról, hogy milyen használati módokra van igény.

Erzsébet híd alatti rész
Az Erzsébet híd alatti terület teljesen gyalogos tér lesz, ahol fákat ültetnek és kettős lépcsősort alakítanak ki a mostani útpálya helyén. Az autóforgalom a Petőfi téri felhajtón keresztül érheti(/éri) majd el a felső rakpartot, kapcsolódva a Belgrád rakparthoz, amikor a Jane Haining rakpartot autóforgalom is használja.

Belgrád rakpart
A Belgrád rakpart tervezése megkezdődött, a legfontosabb sarokköveket kijelölték. A részletes tervezés a későbbiekben folytatódik az első szakaszok átépítésének tapasztalatai alapján. Ez a szakasz is számos fejlesztést, köztük a gyalogosbarát felületek és zöldfelületek növelését, az autóforgalom helyigényének csökkentését tartalmazza majd.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Megállíthatatlan az ingázási hullám - Egyre több nyugdíjas jár Ausztriába

Megelőző csapásra készülnek? B-2-esek várják az elnöki parancsot

Az amerikai pénzügyminiszter szerint Zelenszkij megakadályozta a világ legegyszerűbb megállapodását

Megdől az olasz autó, a prosecco, a parmezán, az Illy egyenesen átmenekülhet az óceánon túlra

Megjelentek a katasztrófaturisták és a tolvajok az állattelepeken: elzárhatják, aki a szabályokat megszegi

Németország felkészül: a nőknek is kötelező lehet a sorkatonaság
Elon Musk már a természetbe is beleszól, veszélyben a tengeri madarak

A németek vonzereje már nem a régi, most máshova vágynak a migránsok
Karmelitából a Fehér Házba, vajon miről tárgyal Trumppal a kormányfő?
