A Temunál a közelmúltban láthatóan radikális lépésre szánták el magukat: az online árupiacot leuraló kínai nagyvállalat eddigi gyakorlata szerint több magyarországi szállítási szolgáltatóval (pl. az Express One, a DPD, a Foxpost, Packeta, vagy épp a Magyar Posta) dolgozott együtt, hogy a vásárlók megkapják a rendelt csomagjaikat.
Újabban viszont a jelek szerint valami miatt szakítottak velük mint szolgáltatókkal.
Új aktor bukkant fel a szállítások frontján
Olvasónk egy általa megkapott új értesítés alapján jelezte az Economxnak, hogy
a Temu új partnere immár az iMile Hungary.
A bizonyára még keveseknek ismerősen csengő fuvarozó nevébe eddig alig lehetett belefutni a hazai piacon. Az a LinkedIn nyomán kirajzolódik, hogy Dubajban alapították 2017-ben. Szintén a platformon írtakból derül ki, hogy egy globális technológiai alapú vállalat, amely kiszállítással foglalkozik, és expressz logisztikai szolgáltatások is a profilja szerves részét képezik. A kézbesítendő csomag elektronikus nyomon követését elvileg hatékonyabban képes menedzselni, mint elődei.

Az e-kereskedelmi logisztikai cégről a Profession oldalán azt írják, 15 országban működik, és öt kontinensen van jelen: Európában, Ázsiában, Dél-Amerikában, Óceániában és Afrikában. Központja pedig az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városában található ma is.
Az iMile saját honlapján hasonlóan festik le magukat, de ott már az áll, hogy egy 30 országban működő, több mint 20 ezer embert foglalkoztató vállalatról van szó.
Amire viszont portálunk kíváncsi volt, hogy miért volt szükség a váltásra. Így egyenesen a Temu Hungaryhez fordultunk, hogy megtudjuk:
miért történt a szakítás a korábbi partnerekkel Magyarországon, valamint miért dolgoznak új fuvarozási céggel?
Választ azonban mindeddig nem kaptunk részükről. Mindenesetre az utóbbi pár év láttán szépen körvonalazódhat a történtek háttere.
Kapcsolódó
A Temu diktálta az iramot
Azon túl, hogy a Temu-t 2022-ben alapították Bostonban, a kínai tulajdonú cégóriás e-kereskedelmi piactérként mutatja be magát, s feltűnően pozitív narratívába illeszti a fogyasztást, mint olyat. Saját honlapján pedig magáról azt írja: „a Temu elkötelezett amellett, hogy megfizethető termékeket mutasson be a felületén, hogy a fogyasztók és az eladók egy befogadó környezetben érhessék el álmaikat”.
Noha az EcomExpo szerint egyetlen szolgáltató számára sem volt unalmas a 2024-es év, sőt, a változások éve volt a tavalyi a kiscsomagok logisztikájában Magyarországon – mégis sok meglepetést tartogathat még az idei év is. A múlt évben a Temu nagyban átformálta a piacot, ezzel
az alacsony értékű, főként Kínából származó csomagok kérdése gyakorolta a legnagyobb nyomást a logisztikai szektorra.
Számottevő áttörést hozott a volumen: 2023 őszétől kezdődően a Temu folyamatosan növekvő, 2024-ben már tömeges csomagforgalmat generált, amelyet bár több szolgáltató között osztott meg, azonban még így is az egyes szolgáltatók kapacitásának zömét lekötötte hazánkban. A Temu és más import szereplők folyamatosan változtatták, kivel és hogyan dolgoznak, lenyomták a szektorban amúgy is alacsony árakat.
2025 év elejére már megjelent újként az iMile a kínai vállalat magyarországi kiszállítópartnerei között.
Turbulens időszak köszöntött be, meg is sínylették
Megkérdeztük egyébként azt is, milyen évet vár a Temu hazánkban a logisztikai piacon 2025 egészében a mostani globális bizonytalanság közepette – válasz híján ennek kontextusát az alábbiakban vázoljuk fel.
Emlékezetes, a Donald Trump nevével fémjelzett globális vámháborút bár Európán keresztül hazánk is megérzi, a fő kereskedelmi hadszíntér az Egyesült Államok és Kína gazdasági érdekszférája között húzódik.

Az amerikai elnök által kivetett, akár 145 százalékra is rúgó vámterhekre adott válaszul a Temu anyacége már a napokban azt jelezte, hogy radikálisan átalakítja működését: a jövőben kizárólag helyi kereskedőktől származó árukat kíván értékesíteni az USA-ban. Az eleddig mindent letaroló kínai óriás célja az, hogy elkerülje az importvámokat, miközben megtartja alacsony árait.
Noha villámgyorsan vált az amerikai piac egyik meghatározó szereplőjévé potom áron kínált, Kínából importált termékeivel, a cég mégis úgy döntött, stratégiát vált. A Trump-féle vámok hatására a Temu árai drasztikusan emelkedtek – akárcsak riválisa, a Shein esetében. Az olcsó, távol-keleti cikkekhez szokott vásárló akár 30 százalékkal magasabb árakkal is találkozhatott április 25-e óta az ismert online piactereken.
Teljesen elhűltek a vásárlók: padlóra küldte a Temut Trump
Miután az amerikai elnök eltörölte a két kínai webshop, a Shein és a Temu kis méretű csomagjaira vonatkozó vámmentességet, a héten folyamatos forgalomcsökkenést tapasztaltak. Részletek.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Váratlan fordulat, nem lövik ki a magyar űrhajóst

Hamarosan nem postáz több számlát az MVM

A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

Nagyon durván benéztük ezt a repülőrajtot

Merre tovább, munkaerőpiac? Új kutatás rántja le a leplet a hazai trendekről és kihívásokról

Jelentős változás jön a fizetéseknél: semmi nem maradhat titokban

A műholdképek már a neten, elmarad a kormányinfó – Orbán Viktor ma lép az ügyben
Elon Musk mindenkit átvert, perre mennek

Még nehezebb lehet özvegyi nyugdíjhoz jutni, sokakra komoly szigor vár
