Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát. A futurisztikus megjelenésű járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E vonalán – írta közleményében a vállalat.
A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell az elektromos akkumulátorok energiáját hidrogénmeghajtással kombinálja. Az egyhetes teszten a BKV az akkumulátoros- és a hidrogén üzemanyagcellás hajtás együttműködésének tulajdonságait, jellemzőit, valamint a hidrogén üzemanyag-tankolás technológiáját figyelheti meg.
Az elmúlt évtizedben 12-ről 61 százalékra emelkedett a klimatizált járművek aránya. Az autóbuszok átlagéletkora 2022. végére 10,7 évre csökkent, és teljes mértékben alacsony padlóssá vált. A járműflotta korszerűsítése továbbra is stratégiai feladat, ezért is monitorozza folyamatosan a piacot a BKV, és végez a mostanihoz hasonló teszteket.
A tesztbusszal október 8. és 16. között találkozhatnak az utasok a 8E vonalán reggel negyed 7 és este 11 óra között. 13 és 15 óra között azonban a jármű nem közlekedik, és október 9-én – tervezetten – nem áll forgalomba.
A busz mozgása nyomon követhető lesz a BudapestGO alkalmazásban és a 8E járat közterületi kijelzővel ellátott megállóiban is.
A tesztbuszon díjmentesen lehet utazni.
A BKV számít az utasok véleményére is, például hogy mennyire tartják kényelmesnek az üléseket vagy az ülések közötti folyosó méretét, elegendő mennyiségű kapaszkodó van-e buszon, de fontos szempont lehet az utazáskor tapasztalt komfortérzet, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is. A tapasztalatokat a bkv@bkv.hu e-mail címen vagy a bemutatkozásról közölt Facebook-poszt alatt lehet megosztani. A BKV a saját tapasztalatai mellett az utasok véleményét is továbbítja a hazai márkaképviselet részére.
Az autóbusz egy hónapig közlekedik majd az ország több városában a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. koordinálásában.
Mégsem annyira gazdaságos fenntartani az elektromos buszokat?
A svájci Postbusnál egy tanulmányban a dízel buszokhoz hasonlították az elektromos buszok költségeit és a környezeti terhelésüket. Az észtek viszont a trolival hasonlították össze a villanybuszokat. Mindkét helyen meglepő eredmény született.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ez nagyot szólhat: kiterjeszthetik az árrésstopot a lakáspiacra és az építési anyagokra is

Harmadik helyre lépett előre a ghánai pápajelölt a brit fogadóirodáknál

Teljes gyászban Spanyolország: halálos áldozatokat és milliárdos veszteséget okozott az áramszünet

Júniustól már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Elképesztő hiba Ferenc pápa sírján: a szakértők is csak a fejüket fogják

Hamarosan AI is járhat a Visa kártyák mellé

713 milliárd forint: ennyit kapnak, akik jól időzítenek

Már a világsajtónak is feltűnt, mekkora gigagyár épül Szeged mellett

Óriási botrány lehet Európában, ha kiderül, hogy ez tényleg megtörtént Romániában
