Az elsődleges cél a személyes költségvetési feladatok kiszervezése az AI-robotok számára. A felhasználók beállíthatják később a preferenciákat és a költési limiteket, ezt követően pedig az AI-ügynökök keresnek termékeket és bonyolítják le a vásárlásokat – írja a Euronews.

A partnercégek közé tartoznak az amerikai Anthropic, a Microsoft, az OpenAI és a Perplexity cégek, valamint a francia Mistral. A Visa az IBM-mel, a Stripe online fizetési céggel és a Samsung telefongyártóval is dolgozik különböző kezdeményezéseken.

A kísérleti projektek szerdán kezdődtek, de jövőre már várható a szélesebb körű használat.
A feltörekvő AI-vállalkozások számára a Visa támogatása növelheti esélyeiket arra, hogy versenyre keljenek a digitális kereskedelmet uraló, saját AI-ügynököket fejlesztő technológiai óriásokkal, az Amazonnal és a Google-lel.

Az AI robotoknak azonban még vannak korlátai. A partnerek közül a legtöbb még mindig a nagy nyelvi modellek átalakított változata. Azonban már ezek a típusok is képesek e-maileket írni, dokumentumokat összefoglalni, vagy segíteni a kódolásban.

A hatalmas adathalmazokon kiképzett robotok ezen kívül képesek átfésülni az internetet, és ajánlásokat adni a megvásárolni kívánt dolgokról, de ennél többre még nem nagyon mennek.

Az ügynökalapú kereskedelem korai változatai már nagyon jó munkát végeznek a probléma vásárlás és felfedezés dimenziójában, de a fizetés terén még óriási gondjaik vannak

– mondta Jack Forestell, Visa stratégiai igazgatója.

Mindezek ellenére a Visa úgy látja, kulcsszerepe van abban, hogy a mesterséges intelligencia ügynökei könnyebben és megbízhatóbban juthassanak hozzá a vásárláshoz szükséges készpénzhez.

Sok fogyasztó már hozzászokott az olyan digitális fizetési rendszerekhez, mint például az Apple Pay, amely bankkártyává alakítja a telefont. A Visa AI-robot hasonló folyamat, hiszen a vásárló digitális adatait ellenőrzi, aki felhatalmazza a mesterséges intelligencia ügynököket, hogy a nevében dolgozzanak. 

Forradalmi változás jön 2025-ben a kereskedelemben

Világszerte egyre népszerűbbek a digitális fizetési megoldások, legyen szó online tranzakciókról – weboldalakról, alkalmazásokról – vagy bolti megoldásokról. Az idei évben tovább folytatódik ez a trend: a gyors és biztonságos fizetések új korszakot hoznak a kereskedelemben.
Bővebben>>>