Egyre kisebb esély van arra, hogy a Fejér megyei Csákváron az Airport Projects Hungary Kft. tervei szerint felépítse az ország második legnagyobb légibázisát. A már első ütemében mintegy 40 milliárd forint értékű létesítmény megvalósítását egyre több körülmény akadályozza. Az ingatlanfejlesztéshez szükséges mintegy 260 hektáros, jelenleg állami tulajdonban lévő területet a Duna-Ipoly Nemzeti Park igazgatósága védetté kívánja nyilvánítani. (Információink szerint az eljárás már folyik.) Tovább csökkenti a csákvári légibázis megvalósításának esélyeit, hogy időközben zöld utat kapott az innen alig néhány kilométerre lévő börgöndi repülőtér fejlesztése, ahol az angol Wiggins Group 15 milliárd forint értékű beruházás megvalósítására készül. Mi több, a nyártól már folyamatosan fogad gépeket a jó infrastruktúrájú - ugyancsak közelinek számító - szentkirályszabadjai repülőtér is (NAPI Gazdaság, 2002. május 10., 5. oldal). A csákvári beruházást az elmúlt év decemberében egy lakossági fórumon jelentette be Orsos Österreicher Tamás, az Airport Projects ügyvezető igazgatója, aki szerint az ország második legnagyobb légikikötője egymillió utas és napi 50 ezer tonna áru továbbítására lett volna alkalmas (NAPI Gazdaság, 2001. december 20., 5. oldal). A csákvári helyhatóságnál elmondták, a decemberi bejelentés óta az Airport Projectstől senki nem kereste meg őket. A cég helyi irodája ugyan még működik, ám a helyiek számára is egyre inkább úgy tűnik, kútba esik a 40 milliárd forintos program. Ettől függetlenül az önkormányzat már januárban kérte a beruházás megvalósításához szükséges 260 hektáros terület ingyenes átadását a Kincstári Vagyoni Igazgatóságtól (KVI), ám válasz még nem érkezett. Körtési Zsolt