Új, dedikált teherforgalmi repülőtér építését tervezi a kormány Magyarországon, mivel a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kapacitása elérte a határait.
Bár még nincs végleges helyszín, Debrecen, Sármellék, Kecskemét és Pécs is szóba került, de akár Budapest vagy Tököl is képbe kerülhet
– tudta meg az Index.
A projekt a tervek szerint koncessziós formában valósulna meg, a repteret feltehetően a beruházó üzemeltetné.
A portál értesülései szerint a reptér kiválasztásánál kiemelt szempont a 0–24-es üzemelhetőség és a jó közúti-vasúti elérhetőség.
Úgy tudni, a pályázatot fél éven belül kiírják, az infrastruktúra pedig legkorábban 4-5 év múlva állhat szolgálatba. Az Index forrásai szerint zöldmezős beruházás esetén akár 8 évre is szükség lehet, míg egy meglévő repülőtér fejlesztése 4–5 év alatt megvalósulhat.
Gulyás Gergely a szerdai Kormányinfón már beszélt arról, hogy több helyszínt is vizsgálnak, de a Miniszterelnökséget vezető miniszter külön kiemelte, hogy a döntés csak az érintett önkormányzatok beleegyezésével születhet meg. Mint mondta, négy településről már készült felmérés, de hivatalos nevek egyelőre nincsenek.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Kormányinfó: itt vannak az év utolsó bejelentései
Megszólalt Lázár János a fuvarozók tüntetése után, jöhetnek a tárgyalások
Kockázat vagy kényszer? Újraindítják a világ legnagyobb atomerőművét
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Bejött a filléres adventi mulatság, több tízezren lakhatnak jól karácsonykor
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre