Új, dedikált teherforgalmi repülőtér építését tervezi a kormány Magyarországon, mivel a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kapacitása elérte a határait.
Bár még nincs végleges helyszín, Debrecen, Sármellék, Kecskemét és Pécs is szóba került, de akár Budapest vagy Tököl is képbe kerülhet
– tudta meg az Index.
A projekt a tervek szerint koncessziós formában valósulna meg, a repteret feltehetően a beruházó üzemeltetné.
A portál értesülései szerint a reptér kiválasztásánál kiemelt szempont a 0–24-es üzemelhetőség és a jó közúti-vasúti elérhetőség.
Úgy tudni, a pályázatot fél éven belül kiírják, az infrastruktúra pedig legkorábban 4-5 év múlva állhat szolgálatba. Az Index forrásai szerint zöldmezős beruházás esetén akár 8 évre is szükség lehet, míg egy meglévő repülőtér fejlesztése 4–5 év alatt megvalósulhat.
Gulyás Gergely a szerdai Kormányinfón már beszélt arról, hogy több helyszínt is vizsgálnak, de a Miniszterelnökséget vezető miniszter külön kiemelte, hogy a döntés csak az érintett önkormányzatok beleegyezésével születhet meg. Mint mondta, négy településről már készült felmérés, de hivatalos nevek egyelőre nincsenek.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Egy ember győzheti le választáson Zelenszkijt, ő az
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Sokk a vendéglátásban: tilos lesz élve megfőzni a homárt
Vigye vissza ezt a szemkenőcsöt, valami nem stimmel vele
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Pocsék év az olajpiacon, mégsem nyertek szinte semmit az autósok
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna