A szervezet szerint a Szép kártya (Széchenyi pihenőkártya) 2011-es bevezetése növekedési pályára állította a belföldi turizmust: mind a szálláshelyadók, mind a vendéglátók jelentős többletbevételhez jutottak, és a rendszer jelentősen hozzájárult az ágazat kifehéredéséhez.

A napvilágot látott 2015-ös adó- és járulék törvények javaslata szerint a cafeteriát, így a Szép kártyát is sújtó egészségügyi hozzájárulás (eho) mértéke 14-ről 27 százalékra növekszik. Mivel a juttatást a szuperbruttósítás mellett szja is terheli, így a munkáltató által fizetendő közteher 35,7 százalékról 51,17 százalékra emelkedik.

A második Orbán-kormány hatékony eszköze volt a turizmus támogatására a Szép kártya, amely a belföldi szállásbevételek 25 százalékát adta és számottevő volt a vendéglátóiparra gyakorolt hatása is. Egyes vidéki, jellemzően magyar tulajdonú, kisvállalati formában üzemelő szállodák számára e kártyával fizetett bevételek a teljes forgalom 50-80 százalékát is elérték.

A VIMOSZ úgy ítéli meg, hogy a fenti közteher-növekedés elveszi a munkaadók kedvét a Szép kártya alkalmazásától, és ez kedvezőtlen hatással lehet a belföldi turisztikai és vendéglátós keresletre, annak országhatáron belül tartására és az iparág kifehérítésére. A szövetség sérelmezi, hogy a kis- és középvállalkozásokra gyakorolt kedvezőtlen hatások és a várható foglalkoztatási visszaesés vizsgálata nélkül született a tervezet. Ennek alapján a szövetség javasolja a Szép kártyára vonatkozó szabályozás változatlanul hagyását a 2015-ös évre.