Már-már szomorúan közölték a kínai hírportálok, hogy az autóeladások márciusban ismét csak egy számjegyű ütemben nőttek, pedig a februárt megelőző hónapokban a két számszegyű bővülés számított normálisnak. Az új személyautók és kisteherautók értékesítése 5,4 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a februári 4,6 százalék után - jelentette a Kínai Autógyártók Szövetsége. Így összesen több mint 1,8 millió új autó talált gazdára, az első negyedévben pedig megközelítették az ötmilliót az eladások, ami 8,1 százalékos plusz a 2010. január-márciusihoz képest.

Látványosabb a növekedés március és február összehasonlításában: az év harmadik hónapjában 39 százalékkal kelt el több autó, mint a tél utolsó időszakában - derült ki a BBC cikkéből. A bővülés nagy nyertesei a japán autógyártók közül kerültek ki - a szigetország cégei uralják a kínai piac nagyjából ötödét -, a Toyota, a világ legnagyobb autógyártója 37,4 százalékkal növelte eladásait, a Nissan 17 százalékos bővülést könyvelt el. A Honda és a Mazda ugyanakkor 5,3, illetve hatszázalékos visszaesésről számolt be.

A kínai BYD autógyártó, amely olcsó benzin-elektromos meghajtású autóival az amerikai piac megrohamozására készül, a vesztesek táborába került. A cég, amelynek egy befektetője Warren Buffett tőzsdeguru, szintén kevesebb autót értékesített, mint tavaly, annak ellenére, hogy brutális árengedményekkel próbálja szalonjaiba csalogatni a vásárlókat.