A svéd Ikea, a világ legnagyobb bútoráruházlánca hárommilliárd eurót akar költeni a következő öt-hét évben Oroszországban új bevásárlóközpontok építésére - jelentette a Reuters. Ezek nem egyszerűen olyan Ikea-áruházak, amilyeneket Magyarországon is ismerünk, hanem kisebb boltok, vendéglők tucatjaival körülvett hipermarketek. A svéd vállalat bízik abban, hogy véget ér az orosz gazdaság vesszőfutása, amelyet részben a nyugati szankciók, részben az alacsony olajár miatt megroggyant exportbevételek, és a rubel ezzel párhuzamos értékvesztése okoz.
A svéd nagyvállalat tavaly hozta létre Ikea Center névre keresztelt üzletágát, amelynek célja, hogy egy szervezeti egységbe tömörítse ezt a fajta értékesítési formát. John Tegner, a fejlesztésért felelős vezető arról számolt be, hogy a bevásárlóparkok több vásárlót vonzanak a bútoráruházakba is, miközben a többi bolt bérleti díjával egészítik ki az Ikea bevételeit és növelik a hipermarketeket ingatlanainak értékét is.
A bővítésekre fordított összegek máris kiváló befektetésnek bizonyultak - fejtegette Tegner. Számos áruházlánc megpróbálkozott hasonló módszerrel - láthatunk erre példát Magyarországon is -, ám nem mindig hoz sikert ez a fajta értékesítési módszer.
Hétszázmillió látogató
Az első Ikea-bevásárlóparkot 2001-ben avatták fel, azóta 58-ra nőtt ezek száma. Európában 13 országban találhatók meg, ezenkívül Kínában hoztak létre ilyen központokat. Európában Oroszország a legnagyobb piac 14 bevásárlóközponttal. Nem kis részben ezeknek köszönhető, hogy a svéd vállalat ingatlanportfóliójának értéke - az ingatlanok hasznosítása a cég egyik kevéssé ismert üzletága - 9-10 milliárd euróra tehető. A vállalat az augusztusban végződött üzleti évben 3,3 milliárd euró profitot könyvelt el.
Az Ikea Centerek részei a cégcsoport 318 bútoráruházának, amelyek az augusztusban végződött üzleti évben összesen 716 millió látogatót vonzottak a világ minden táján. Ezt a fajta értékesítési formát Oroszország mellett Kínában alkalmazzák szívesen. Az óriási ázsiai országban egész városok nőnek ki a földből, amelyek mellé szívesen betelepülnek a kiskereskedők.
Tegner elmondása szerint európai szemmel nézve meglepő, milyen nagy a bevásárlóparkjaik élelmiszer-értékesítése. Négyzetméterre vetítve az éttermek és vendéglők hozzák a legtöbb bevételt Kínában. Az Ikea idén egy brutálisan nagy, 127 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontot nyit Vuhanban.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Borravalót kér már a láncfűrész-kereskedő is: nem káprázik a szeme

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Fiatalkorú drogdílerekre csaptak le Magyarországon

Kár kerülgetni egy olyan súlyos problémát, ami minden második magyart érint

Grandiózus gázüzletet készíthet elő Donald Trump az elszigeteltnek mondott Vlagyimir Putyinnal

Ezzel sok nyugdíjas szembesül: minden területen kapkodnak utánuk

Kigyulladt egy mozdony a Balatonnál, aztán szarvast gázolt a vonat ugyanazon a vonalon
