A főként csapágygyártásról ismert beszállító vállalat márciusban közölte, hogy 900 dolgozójától válik meg, ebből 700 munkahely németországi állást fog érinteni. Az átszervezéstől 60 milió eurós megtakarítást remélnek. A céget különösen érzékenyen érinti az elektromos autók terjedése, hiszen ezekbe az egyszerűbb konstrukcióba nem szükséges annyi csapágy, mint a belső égésű járművekbe. Klaus Rosenfeld igazgatótanácsi elnök elismerte, hogy később kezdtek befektetni az elektrifikációba, mint versenytársaik - olvasható a portálon.
Épp tíz éve múlt annak, hogy a Schaeffler szintén leépítést jelentett be. 2009-ben a pénzügyi-gazdasági világválság elmélyülése idején 4500 állást kaszáltak el. Akkor idő előtti nyugdíjazást, részmunkaidőt és egyéb más megoldásokat is felajánlottak a munkavállalóknak.
Schaeffler-csoport globális autóipari és ipari beszállító: motorokba, sebességváltókba és járművekbe gyártott precíziós komponensekkel és rendszerekkel, valamint gördülő- és csúszócsapágy-megoldásokkal van jelen a piacon. 2018-ban mintegy 14,2 milliárd eurós árbevételt ért el. Közel 92 500 munkavállalójával a Schaeffler a világ egyik legnagyobb, családi tulajdonban lévő vállalata, mely több mint 50 országban 170 telephelyen van jelen.
Magyarországon a cégcsoport több ezer embert foglalkoztat: leányvállalatai közé tartozik a szombathelyi Schaeffler Savaria Kft. (korábban LUK Savaria Kuplunggyártó), illetve a csapágyakat gyártó debreceni FAG Magyarország Ipari Kft.
Legolvasottabb

Fordulat a lezuhant indiai repülő ügyében: kiderülhet, miről beszéltek a pilóták a légiirányítókkal

Rabszolgamunka az osztrák földeken: nagy árat fizethet, aki a szomszédban keresi a szerencséjét

Teljesen felforgatja a biciklisek életét az új KRESZ

Beteljesült Nagy Márton rémálma: repkednek a mínuszok a gazdaságban

Orbán Viktor: új helyzet van, indítványt tesz Magyarország Brüsszelben

Lassan elfelejtenek minket: a magyar vendéglátóhelyekről kidobták a gulyást meg a pörköltet

Fokozódik a rettegés, az illegális bevándorlók már boltba se mernek menni

Már az elektromos korszakon túlra kacsingat a BMW: ez lesz a jövő autója?

Egy vagyont érhetnek ezek a telefonok, ha nálunk is lapul egy belőlük
