Az Európai Bizottság szerdai közleménye emlékeztetett, hogy a beruházási terv része a nagy infrastrukturális fejlesztésekre vonatkozó ágazati operatív programnak. Az uniós támogatást egy 6 kilométeres szakasz megépítésére fordítják, amely része az összesen 14 kilométeres szakasznak.
Az unió által támogatott szakaszon hat állomás épül meg, amelyek a már meglévő 1 Mai és a Baneasa kereskedelmi központnál megépülő Tokyo megálló között teremt összeköttetést. A támogatásból 12 metrószerelvényt is vásárolnak.
Az Európai Bizottság közölte, hogy ez a projekt 1,8 millió állampolgárnak a közlekedését könnyíti meg. A beruházás átadását 2023-ra tervezik, az építkezési munkálatok várhatóan az év második felében kezdődnek el.
A teljes, 14 kilométeres szakaszon összesen 12 megálló lesz, a terv teljes költségét 1,391 milliárd euróra becsülte a román közlekedési minisztérium.
A metróhálózat kibővítését Románia eredetileg a 2020-as Európa-bajnokságra ígérte meg az Európai Labdarúgó Szövetségnek (UEFA), de már egy ideje bizonyossá vált, hogy a nemzetközi sporteseményre nem fog elkészülni. Az Eb-n Bukarest is otthont ad majd házigazdaként négy mérkőzésnek.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

„Dögöljenek éhen, ha ilyen hülyék, alig várom a rendszerváltást" – így állt le Budapest

Kitört a pánik az oroszoknál - az ország egyik fő vasúti ütőerét robbantották a levegőbe

Amíg mi stabilak maradtunk, az osztrákok lejjebb csúsztak

Csak egy napig figyelték a kamerák a kórházi dolgozókat

Nem vicc: totális káosz az autópályákon, szinte vesztegzár alá került a főváros

Zuhanórepülés: percek alatt veszítette el értéke negyedét a Wizz Air

Elképesztő: az ezüst lett az új arany

Van lejjebb? Ellopták a mentőszolgálat méregdrága életmentő felszerelését
