A kormány még ebben a hónapban dönthet arról, hogyan értékeli a Záhony Logisztikai és Ipari Konzorcium (CELIZ) záhonyi vasútlogisztikai fejlesztési terveit, miként támogatná, és a megvalósítás milyen módjában érdekelt – mondta a Világgazdaságnak Csomós Norbert, a MÁV-Railway Engineering Corporation Kft. (MÁV-REC) által vezetett projekt igazgatója.
Nem csak egy terminál fejlesztéséről van szó, hiszen egy terminál önmagában súlytalan, súlya magának a létesítményt is magában foglaló olyan útvonalnak van, amelyen a mostaninál sokkal több beérkező kínai áru továbbítható a jelenleginél olcsón. Ennek egyik jövőbeni feltétele a Budapestet elkerülő V0 vasút megépítése és közvámraktár létesítése.
Az idő azonban ellenünk dolgozik, minden nap számít, hiszen fejlesztenek a lengyelek, a szerbek, a törökök és az irániak is. Lengyelországban egyedül a vasúti infrastruktúrára 110 milliárd forintnyi pénzt fektetnek 2028-ig, hogy a mostani, napi 15 vonat helyett akár 45-öt is fogadhassanak.
Csomós Norbert elutasította a napilap feltevését, miszerint a projekt akár részben is kínai pénzből vagy kínai hitelből valósulna meg. A kínai fél a legfontosabb tag a kínai árualapok megszerzése miatt és azért, hogy a projekt Kínából is látható, érthető, elfogadott és továbbra is támogatott legyen. Úgy tudja, hogy a kormány szándéka szerint magyar forrásból és magyar vállalatok bevonásával bontakozik majd ki a CELIZ-projekt.
Legolvasottabb

Kifutott a nyílt vízre a Balaton új csodája: a hajó most videón is megcsodálható

Ósdi, 19. századi fegyvert vettek hadrendbe az ukránok

Gyorsan le kellene szokni már ezekről az élelmiszerekről, mert bajt okoznak

Ukrajna az Unió kapuján dörömböl, és van rá fogadókészség, hogy bebocsátást nyerjen

Már semmi sem biztonságos: QR-kódon keresztül támadnak az új csalók
