Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban arra figyelmeztetett, hogy a hazai fuvarozók nemcsak a nemzetközi piacokon, de magyar piacon is folyamatosan veszítenek súlyukból. A kormány és az ágazat közösen változtatna, korlátoznák a szállítási láncon belül az alvállalkozók számát, minimális szolgáltatási díjat határoznának meg és fejlesztenék a határátkelő pontokat. Az Economx körbenézett az utakon.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA pesti vonatok nem mennek tovább Bécsből Nyugat-Európába a kiszámíthatatlan menetrend miatt. Az infrastruktúra nem megfelelő, a kínaiak türelmetlenek.
Szerző(k): EconomxNagyobb vagy nehezebb autóhoz B pluszt kellene szerezni, és újra is kellene vizsgázni, ami komoly anyagi terhet jelentene autósok millióinak. A villanyautósok nagy része nagyon rosszul járna, ahogy fuvarozók és futárok is – feltéve, ha átmegy az uniós terv.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsAz áruszállítás megoldására más jármű után kell nézniük a német szállítmányozóknak, ugyanis a Rajna vízszintje nem elég magas ahhoz, hogy a nagy súlyú teherhajók tovább folytassák rajta a szállítást.
Szerző(k): Varga CsengeSokkal szigorúbb ellenőrzés jön az engedélyekkel trükköző, magyarokat megkárosító külföldi fuvarozókkal szemben. Hatalmas tranzitforgalmat bonyolítanak le, és ebből többmilliárd forintos bevételt szerezhetnének a magyar vállalkozások és az államkassza.
Szerző(k): Varga CsengeOlyan drónokkal kísérleteztek, amelyek utasok és viszonylag nehéz teher szállítására is alkalmasak, ember azonban egyelőre nem tartózkodhatott rajtuk.
Szerző(k): Varga CsengeFelfüggesztik a kamionstopot éjszakára a pünkösdi hétvégén. A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása két napig tartana.
Szerző(k): Varga CsengeTovább erősödik Magyarország szerepe a kelet-nyugati tranzitforgalom szervezésében: az állam segíti az ukrán mezőgazdasági áruk elszállítását a rászoruló afrikai és közel-keleti államokba.
Szerző(k): Varga Csenge