Több mint négy és fél ezer szavazat érkezett néhány nap leforgása alatt arra a kérdésünkre, amelyben egy cikkünk nyomán azt feszegettük, van-e észszerű és elfogadható határa a közlekedésbiztonság érdekében végzett rendőri közúti fellépéseknek. Olvasóink nagyjából fele-fele arányban álltak a rendőrök, illetve az autósok pártján.
Szerző(k): Sánta AndrásOlvasónknak nem tetszik a módszer, sőt balesetveszélyesnek tartja. A rendőrség szerint azonban a közlekedésbiztonság mindenek előtt való. Egyetlen helyszínen három óra alatt 27 autóst büntettek meg a téli szürkület beállta után a kijelölt gyalogátkelőhely semmibe vétele miatt. Önnek mi a véleménye? Cikkünk végén szavazhat.
Szerző(k): Sánta AndrásAz amerikai közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálata komoly biztonsági problémákat tárt fel az Autopilot rendszer működésével kapcsolatban.
Szerző(k): Vermes ÁdámDigitális jogosítványt, a bírságok szigorodó, határokon átívelő behajtását, a fiataloknak pedig ideiglenes „kezdőjogosítvány” bevezetését hozhatja magával a közlekedésbiztonság javítását célzó csomagjában az Európai Unió.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraGyakori virtus a magyar utakon, hogy az autósok megelőzik a havat takarító munkagépet, pedig a manőver életveszélyes és tilos. Elrettentő videók keringenek az interneten.
Szerző(k): Sánta AndrásAz Európai Parlament közlekedési bizottsága támogatta a javaslatot, amely szerint 17 évesek is vezethetnének nehéz tehergépjárműveket, 16 évesek pedig sebességkorlátozott autókat. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács szerint komolyan romolhat a közlekedésbiztonság.
Szerző(k): Vermes ÁdámKülföldön sem kötelező mindenhol a téli gumi használata, ahol azonban igen, ott akár komoly bírságra is számíthat, aki nem tartja be a szabályokat.
Szerző(k): Vermes ÁdámTisztázódott egy fontos félreértés az új budapesti fix traffipaxokkal kapcsolatban.
Szerző(k): Economx