Mintegy 1500 milliárd forintnyi árbevételt ért el a 25 legnagyobb nemzetközi piaccal rendelkező cseh, magyar és szlovák e-kereskedelmi webáruház. A növekedés ennél is imponálóbb volt, a cégek 37 százalék növekedést értek el egyetlen év alatt. Sikerük kulcsa az export és a helyi piacok igényeinek figyelembevétele. Öt magyar e-kereskedő fért fel a listára.
Szerző(k): Tér DiánaA magas árak, valamint a járványügyi korlátozások és veszélyek miatt változott a nyugdíjasok bevásárlásának módja. Már az idősek egy jelentős része vásárol online, aminél ugyan plusz költségek vannak, de jelentősen kényelmesebb. Más vásárlók is az internetre mennek élelmiszerekért és drogériai termékekért - derül ki GKI Digital piackutató cég hazai felhasználók körében készült Online Retail Big Picture reprezentatív felméréséből.
Szerző(k): Szabó DánielFolyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva - mondta Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára.
Szerző(k): Szász Péter2019-ről 2020-ra már 35 százalékos növekedés volt mérhető. Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az online értékesítések jelentős növekedéséhez hozzájárultak a pandémia következtében átalakuló fogyasztói szokások – mutatnak rá az Állami Számvevőszék szakértői legújabb elemzésükben.
Szerző(k): Tér DiánaAz öt hónappal korábbinál 75 százalékkal magasabb árfolyamon sikerült a személyszállító hálózatot üzemeltető észt cégnek, a Boltnak tőkét emelnie. A 8,4 milliárd dollárra értékelt vállalat az élelmiszerek házhozszállításában látja a növekedés útját, több száz üzletet nyitna a régióban, még akkor is, ha túlzsúfolt a piac.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásPár pillanatig a legnagyobb autógyártóknál is értékesebb cég volt az elektromos teherautókat gyártó Rivian. Részvényárfolyama azonban most már kibocsátási szintje alá hullott, miután kiderült, nagy vevője mástól is vásárolna.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásAz Adobe Analytics kedden közzétett adatai szerint a fogyasztók hétfőn, a fekete pénteki akciók kistestvérének számító e-kereskedelmi vásárlási napon 10,7 milliárd dollárt költöttek online, ami 1,4 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. A Cyber Monday visszaesése mellett is rekordot hozó online vásárlási ünnepi szezonra számítanak.
Szerző(k): Szabó DánielA Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának nőtt, és mindössze 12 százalékának csökkent a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta - közölte a Shoprenter szerdán az MTI-vel 707 hazai webáruház tulajdonos válasza alapján készült 2021. évi 14. Nagy webáruház felmérésének megállapítását.
Szerző(k): K. Kiss Gergely