A közel kilencezer autót üzemeltető LeasePlan adatai alapján a vásárlók egy, a kényelmet és a biztonságot nem növelő extrát, a metálfényt kérik leggyakrabban. Ez a pluszköltség azonban általában megtérül, hiszen az autó futamidő végén történő értékesítése során is értéknövelő tényező marad. A metálfény annak ellenére vezeti a legkedveltebb extrák listáját, hogy a vállalati arculatra matricázott cégautók esetében nem merül fel opcióként.ű

A második legnépszerűbb kiegészítő, a klímaberendezés. Bár a legtöbb gépjármű esetében az alapár tartalmazza a manuálisan állítható légkondicionálót, ez az extra többszázezer forintba is kerülhet, ha valaki mindent tudó, négyzónás, állófűtéssel kombinált luxusberendezést szeretne autójában.

Az extrák népszerűségi rangsorán dobogós még a biztonsági szempontból kiemelkedően fontos telefon-kihangosító, mely szabványos bluetooth kapcsolattal csatlakozik a mobilkészülékekhez, így a gépkocsi élettartama alatt akár többször cserélt telefonmodellekhez is használható marad.

A tempomat, az elektromos ablakemelők, a ködfényszóró és az MP3-CD-s rádió azok a kényelmi extrák, amelyeket az előzőek után a legtöbbször rendelnek a flottatulajdonosok. A kereskedések ennek tudatában általában az alapcsomag részeként, kedvező áron kínálják ezeket a kiegészítőket. Előkelő helyen szerepel még a népszerűségi listán a tolatóradar, a könnyűfém felni, valamint a teljes értékű pótkerék is. Érdekes módon a riasztóberendezés nem került be az éllovasok közé, valószínűleg azért, mert a biztosítók a gépjárműflottáknál ritkán honorálják beszerelését díjcsökkentéssel.

Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója szerint nem könnyű döntés, hogy mennyit és milyen extrákra költsenek a céges flottával rendelkező vállalatok. Számos kiegészítő, mint a metálfény, a könnyűfém felni, a klíma, nagyobb értékű autók esetében pedig a bőr belső és az automataváltó tartja az értékét, és könnyebben értékesíthetővé teszi a használt járműveket. Az utasok és a vezető kényelmét növelő egyéb extrák azonban sokszor jelentős befektetéssel járnak, és a vásárlók később nem hajlandóak ezeket a többletráfordításokat megfizetni a használt autó árában.

Egy előrelátó vállalat a cégautó szabályzatban összefoglalja, hogy milyen munkakörhöz, milyen értékben választhatóak kiegészítők, és kötelezően előírja azoknak az extráknak a megrendelését, melyek majd növelik a futamidő végi maradványértéket. "Tapasztalatunk szerint a nagy értékű autók esetében a felsorolt kiegészítők szinte minden járműbe belekerülnek. Ezeknél a cégautóknál megjelennek olyan gyakran kért extrák is, melyek a közép- és alsó-középkategóriás járműveknél egyáltalán nem jellemzőek. A prémium modellek esetében a gépkocsi alapértékén felül több millió forintot is el lehet költeni pár olyan plusz opció megrendelésével, mint a bőr belső, a beépített navigáció, a nagyméretű alumínium keréktárcsák, a high-end audio rendszer vagy az automataváltó. Ezeknél a drága autóknál az egyik leggyakrabban kért extra azonban a típus és hengerűrtartalom megjelölés nélküli karosszéria, ami nem kerül semmibe. A nulla forintos opció népszerűségének oka, hogy a kíváncsiskodók és a tolvajok előtt jól leplezi az autó valódi értékét.

Cégautó választásnál a nagy értékű autók esetén is érdemes komplexen gondolkodni. Bár a bőr belső plusz költséget jelent, egyúttal növeli a jármű maradványértékét is. A nagyméretű alumínium felni és gumi viszont nem csak a gépjármű beszerzési árát emeli, hanem a havidíjba kalkulált abroncs költségét, vagyis a bérleti díjat is. Az olyan kényelmi extrák, mint a multimédiás fejtámla, nem biztosítanak magasabb maradványértéket a futamidő végén, viszont jelentősen növelik a beszerzési árat." - mondta el a szakember.