Idén tavasszal végre jó hírek érkeztek a Központi Statisztikai Hivataltól (KSH), ugyanis a januári 3,8, a februári 3,7 százalékos infláció után tovább mérséklődött a fogyasztói árak emelkedésének üteme, és márciusban a mutató meg is állt 3,6 százaléknál. Ennél is fontosabb, hogy az élelmiszer-infláció gyakorlatilag megszűnt, az élelmiszerek ára mindössze 0,7 százalékkal nőtt egy év alatt, sőt februárban mindössze 0,1 százalékos áremelkedést tapasztalhattak a vásárlók a boltokban.
Hogyan változtat meg minket az infláció?
A KSH kimutatása szerint egy hónap alatt:
- az idényáras élelmiszerek átlagosan (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déli gyümölcs) 0,7;
- a baromfihús 0,5;
- a sertéshús 0,4 százalékkal többe;
- a száraztészta 1,9, a cukor 1,7, a tojás 1,3, a tejtermékek 1,0, a kávé 0,8, a vaj és vajkrém 0,6, a kenyér pedig 0,4 százalékkal kevesebbe került.
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a fenti változások átlagosak, azonban eltérhetnek a különböző boltokban. Sőt, a végső fogyasztói kosárra hatással vannak az egyes kiskereskedelmi hálózatok döntései, akciói is.
Kíváncsiak voltunk, hogy hazánk piacvezető kiskereskedelmi bolthálózata, a Lidl milyen árpolitika mentén segít a forgalomnövelésben, erősítve a fogyasztói bizalmat.
Korábban, az infláció hatására a vásárlói trendek megváltoztak és a vásárlók elsősorban az olcsóbb és akciós áron kínált termékeket keresték, emellett a korábbiaknál is népszerűbbek lettek a különféle saját márkás termékek. A Lidl tapasztalatai azt mutatják, hogy ez továbbra is kitart és a különösen árérzékeny magyar vásárlók most is megnézik, hogy mire és mennyit költenek. Rendkívül népszerűek a különféle kuponok is, amelyre az áruházlánc szintén nagy hangsúlyt fektet – fogalmazott a vállalat az Economxnak.
Az infláció elleni hosszútávú küzdelem
Ahogy arról fentebb már írtunk,
az élelmiszerár-emelkedés elleni küzdelem hosszú távú folyamat, a Lidl például már 15 hónapja folyamatos és tartós árcsökkentésekkel segíti vásárlóit,
melynek köszönhetően nemcsak a lehető legjobb áron kínálja a termékeit, de a kormányzati törekvésekkel összhangban hozzájárult az infláció letöréséhez is.
Megtudtuk, hogy a vállalat a tartós árcsökkentési program keretében ezidáig több mint hatszáz termék árát csökkentette, ennek eredményeként az alapvető árucikkektől kezdve a különféle kényelmi termékeken át minden árukategóriában megtalálhatóak az árcsökkentett termékek, melyek akár 50 százalékkal olcsóbban is beszerezhetőek.
Közölték azt is, hogy a Lidl a napokban újabb hatvan termék árát csökkentette tartósan, vagyis ezek az árucikkek nem csak egy-egy rövid akció erejéig lesznek olcsóbbak, hanem huzamosabb ideig garantált az alacsony áruk.
Ráadásul ennek köszönhetően jelentősen spórolhatnak a háztartások, hiszen például a Pikok sertésvirsli ára 35 százalékkal (999 forintól 759 forintra), a Bellarom Crema szemeskávé 24 százalékkal (4599 forintról 3699 forintra), a Primadonna extra szűz olíva olaj 13 százalékkal (4499 forintról 3999 forintra), a Culinea sajttal töltött csirkemellfilé pedig szintén 13 százalékkal (1349 forintról 1199 forintra) csökkent, de a Vemondo Vegan Bruger is 12 százalékkal (895 forintról 799 forintra) olcsóbb lett, csak úgy mint a Húsfarm sertésoldalas, amely 200 forinttal kerül kevesebbe.
Az árucikkek között megtalálhatóak továbbá többek között különféle teák, felvágottak, pékáruk, friss húsok, tisztítószerek, és fagyasztott termékek is.
A fogyasztói bizalom megtartása érdekében további lépések is szükségesek, így az áruházlánc például nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a vásárlók a lehető legjobb árakon intézhessék a bevásárlást.
A hétről-hétre megújuló akciók rendkívül népszerűek és keresettek, csak úgy, mint a „Többet adunk” akciók, amelyek keretében a vállalat a kötelezően előírt 15 százalék helyett akár 50 százalékos kedvezményt is biztosít vásárlóinak. Emellett rendszeresen elérhetőek az XXL kiszerelésű termékek, amelyek kilogrammra vetített ára kedvezőbb a normál kiszerelésű termékekhez képest.
Szintén megtalálhatóak a kínálatban a „Szuper ár”-as termékek, csak úgy, mint az „Őrületes Lidl ár” táblával jelzett árucikkek. Tovább spórolhatnak a vásárlók az együtt olcsóbb akciókkal is, amikor több termék megvásárlása esetén (például: kettőt fizet hármat vihet) juthatnak különféle kedvezményekhez. Mindezeken túl az egészségtudatos táplálkozás támogatására a Lidl minden péntekenként 15 százalék kedvezményt ad a friss halak árából.
Továbbá a Lidl Magyarország közel 3 évvel ezelőtt vezette be digitális hűségprogramját, a Lidl Plust, mely a kezdetek óta rendkívül népszerű, és ma már a vásárlók több mint 40 százaléka használja.
A cikk a Lidl Magyarország támogatásával jött létre.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Donald Trump páros lábbal szállt bele az elektromos autótulajokba, befagyasztották a támogatást

Trump, a vámkivető, egyvalamivel nem számolt Mexikóban: a kartellel

Trump odacsap? – Elképesztő szankciók jönnek, ha nem állnak le az oroszok

Döbbenetes felfedezés, nemcsak nyersanyagokat rejt az Antarktisz jege

Betiltották Orbánviktort, az Economx utcára vonult

Itt az országos gimnáziumi rangsor, lehet böngészni

Csőd után kivonulás: nem tudjuk, innentől mibe rakják a magyarok a töltött káposztát

A Duna Plaza átveszi az uralmat, retteghet a Nagy Testvér

Nagy a baj a németeknél, nem tudják, hogy jönnek ki belőle
