Felszállás után lezuhant egy Londonba tartó utasszállító repülőgép Ahmedabadban, Nyugat-Indiában 232 utassal és 12 fős személyzettel a fedélzetén.
A Flightradar24 nyomkövető weboldal szerint a repülőgép utolsó jelét 190 méteren, "mindössze másodpercekkel a felszállás után" vették.
Az Economx által megkérdezett légiközlekedési szakértő szerint mindenkit ez foglalkoztat, de lehetetlen ebben a pillanatban megmondani, hogy mi lehetett az oka annak, hogy a szerencsétlenül járt utasszállító repülőgép a felszállás után, 190 méter magasból visszazuhant.
A felvételeken az látható, mintha a repülőgépnek nem lett volna elegendő tolóereje
– mondta Varga G. Gábor, egyben hozzátette, hogy ez egy nagyon furcsa, szinte példátlan helyzet, pont azért, mert a felszállás közben bekövetkező hajtóműhibákra minden repülőgépgyártó gondol a repülők tervezése során és precíz eljárásrendek vannak érvényben az ilyen esetekre.
„Megmondom őszintén, amióta ebben az iparágban vagyok, nem gondoltam, hogy ilyet valaha látok a saját szememmel”.
„A felszállás rendkívüli mértékben szabályozott, túlbiztosított folyamat. Nyilván, ha a fizika törvényszerűségeit nézzük, ez a legkritikusabb része a repülésnek, ezért erre az eljárásrendre van a legtöbb szabály, protokoll” – fűzte hozzá.
A pilóták valamit észleltek abból, hogy baj van, mert egyrészt leadtak vészjelzést, másrészt pedig a futómű kint volt, ami mindenképpen rendellenes
– válaszolta érdeklődésünkre Varga G. Gábor, aki szerint, ha megpróbáljuk nagyon leegyszerűsíteni a dolgot,
- amíg egy kicsivel lassabban mész mint a repüléshez szükséges fizikai minimum, addig nem tudod elemelni a repülőgépet,
- amikor pedig már gyorsabban mész, repülsz. Ha mégis valami problémát érzékel a pilóta, megpróbálja megállítani a repülőgépet. A futópályában mindig van erre tartalék. Van egy elhatározási pont, ami után már muszáj emelkedni, de ha a repülőgép valamilyen okból erre képtelen, annak ki kell derülnie addig.
Így, hogyha a futópályán észleli a személyzet, hogy nem tud rendben felszállni, a szakértő szerint megpróbálja megállítani a repülőgépet, amire mindegyik tökéletesen alkalmas. Ezeket a "Rejected takeoff" (RTO), avagy megszakított felszállás szituációkat tesztelik a gyártók, hogy egészen nagy sebességről is, hogyan viselkedik a repülőgép ezekre az extrém lassításokra, megállási kísérletekre.
A most szerencsétlenül járt típus, a Boeing 787 Dreamliner, mint minden forgalomban lévő utasszállító, rendkívül biztonságos. A 2011-es forgalomba állítása óta ez az első katasztrófája a típusnak.
Megrázta a Boeinget a katasztrófa, újabb zuhanástól lehet tartani
Meredeken estek a Boeing részvényei a csütörtöki kereskedésen, miután egy, az amerikai multinacionális vállalat által gyártott 787-es szélestörzsű Dreamleiner az AirIndia színeiben lezuhant, és életét vesztette több száz ember.A protokoll szerint ilyenkor a repülőtéren felállítanak egy krízisközpontot, ami foglalkozik az utasok hozzátartozóival. Jelen pillanatban még folyhat a potenciális túlélők, holttestek keresése.
Tekintettel arra, hogy mekkora robbanás volt, túlélőkre szinte semmi esély.
Közben átvizsgálják a repülőteret abból a szempontból is, hogy nem lehetséges-e hogy a futópályán valamilyen idegen test került a repülőgépbe, ami okozhatta a katasztrófát.
Hogyha ezt megfejtették, megbizonyosodnak arról, hogy nincs, akkor a repülőtér forgalmát megpróbálják helyreállítani.
„Közben eloltják a tüzet és begyűjtik a repülőgép összes fellelhető alkotóelemét, ami a roncsból maradt. Az így előkerült fedélzeti adat- és hangrögzítők kiolvasásából lehet majd pontosan megállapítani, hogy mi történt, akkor kaphatunk választ a kérdéseinkre”
– fogalmazott a légügyi szakértő.
Nincs magyar állampolgárságú áldozat
Az indiai repülőgép balesetének nincs magyar állampolgárságú áldozata, nagykövetségünk továbbra is folyamatos kapcsolatban marad az illetékes hatóságokkal és szükség esetén konzuljaink készek minden lehetséges segítséget megadni a térségben tartózkodó magyaroknak - közölte Paczolay Máté, a Külgazdasági és Külügyminisztérium szóvivője csütörtökön az MTI-vel.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora
Nem adták oda a defibrillátort egy életmentéshez a Határ úti metrómegállónál
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni