A múlt péntekre bejelentett áremeléssel együtt – a benzin literenként ára 22, a gázolajé pedig 17 forinttal drágult. Ezzel az előbbi ára már 612 forint lett, az utóbbi még éppen, hogy hatszász forint alatt (598) maradt.

Holoda Attila április elején, amikor más szakértők azt jósolták, hogy két hónapon belül 50 forinttal is drágulhat a benzin és a gázolaj ára a hazai kutakon, akkor ezt cáfolta, mert nem látott rá utaló jeleket – írja a Hírklikk. Végül nem, hogy drágult volna, csökkenésnek indult az üzemanyag ára, május elején már az 500 forintos árat közelítette a gázolajé.

Az energetikai szakértő most majdnem biztosra veszi, hogy egy jó darabig tartósan hatossal fog kezdődni a benzin és a gázolaj ára.

Miként azt is, hogy ez mindaddig így marad, amíg gyengélkedik a gazdaság és vele együtt a forint. A nemzetközi olajárakban ugyanakkor nem lát olyan jelentős változásokat, amelyek megdobnák a hazai árakat.

Van ugyan némi ingadozás, de a 75-80- dolláros hordónként ár (a Brenté) kisebb kilengésekkel ugyan, de stabilnak mondható. Raadásul az üzemanyag árát nálunk inkább az határozza meg, hogy mennyire gyenge a forint, hiszen azt valutáért vesszük. Ha az eurózónába tartoznánk, az persze némi védelmet ebben is nyújtana

– jegyezte meg.

Gomba módra szaporodhatnak el az elektromos töltőállomások Európában

A célok között szerepel, hogy 2025-től kezdődően 60 kilométerenként legalább 150 kW teljesítményű gyorstöltő pontokat kell kiépíteni személygépkocsik és kisteherautók számára az EU fő közlekedési folyosói mentén. Az új rendelet a kihirdetést követő huszadik napon lép hatályba. Bővebben >>>

A Mol is a nemzetközi piaci árakhoz igazodik, függetlenül attól, hogy az olcsóbb Ural vagy Brent olajból dolgozik éppen – tette hozzá. Egy éve még hordónként 25-30 dollár volt a kettő között a különbség, ma már csak 12-15 dollárral olcsóbb az Ural, de így sem adhatja olcsóbban a Mol, nem is a haszna, inkább amiatt, mert akkor megvádolnák dömpingáron való értékesítéssel.

Az árspakás időben viszonylag keveseknek tűnhetett fel, hogy a nem ársapkás üzemanyagokat piaci áron adták a kutaknál, és nem volt ritka – elsősorban a prémium kategóriánál – a literenkénti 800 feletti ár

– emlékeztetett Holoda Attila. Az energetikai szakértő szerint a magyar gazdaság, a költségvetés meglehetősen forráshiányos, nem jöttek be az európai pénzek, a felvett hitelek sokkal drágábbak, a kondíciói jóval rosszabbak, és nem érkeznek az uniós pénzek. Ez mind hozzájárul a forint gyengeségéhez – fűzte hozzá.

Ez pedig azért rossz hír az üzemanyagárak alakulása szempontjából, mert nem látok az állam számára rövid távon rendelkezésre álló forrást

– hangsúlyozta a szakértő.

A következő hetek még jobban fájhatnak az autósoknak, még többe kerülhet a tankolás

Egyre drágább lesz a benzin Magyarországon az elemzők szerint. A drágulás elsődleges oka az ágazat bújtatott adóztatása, mivel azok nélkül az uniós élmezőnybe tartoznak a hazai üzemanyagárak. Mindeközben a Brent hordónként ára negyedéves csúcsot döntött. Bővebben >>>