Ez Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára Jámbor András ellenzéki képviselő írásbeli kérdésére adott válaszából derül ki.
Az államtitkár szerint a repülőtér környezetében alkalmazott fel- és leszállási eljárások kialakításánál olyan alapvető kritériumokat vettek figyelembe, hogy
- a lakott területek lehetőség szerinti elkerülésével (forgalmas útvonalak, ipari területek felett történő haladással)
- és a folyamatos emelkedés biztosításával csökkentsék a lakossági érintettséget és a káros anyag kibocsátást.
Fónagy János ír arról is, hogy a nagy forgalmú reptereknek a környezeti zaj kezelésére vonatkozó jogszabályi környezet előírja
- a stratégiai zajtérképek és intézkedési tervek ötévenkénti elkészítését,
- zajgátló védőövezet kijelölését és az azzal kapcsolatos intézkedések végrehajtását,
- valamint zajmonitor rendszer üzemeltetését.
A zajmonitor rendszer által mért légiközlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi.
Jelenleg nem indokoltak azonnali zajcsökkentő intézkedések
- emeli ki az államtitkár, azzal, hogy a Jámbor András által említett budapesti kerületekben
nincs zajhatárérték túllépés, illetve a Budapest feletti repülési eljárások kialakításánál a forgalom biztonságos lebonyolítása mellett a lakossági érintettség minimalizálását vették figyelembe.
A kormány a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje - írja még Fónagy János.
A Szikra Mozgalom parlamenti képviselője, a Párbeszéd frakciójában ülő Jámbor András írásbeli kérdésében egyebek közt emlékeztet, hogy Lóga Máté gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkár és a Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke arról számolt be, hogy
augusztus végéig 11,4 millió főt ért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér idei utasforgalma; ez 18,6 százalékkal több utast jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, valamint a reptér áruforgalma még ennél is nagyobb ütemben, 49,7 százalékkal nőtt, vagyis meghaladta a 184 ezer tonnát.
Jámbor András azt írja, hogy az államtitkár szerint az új tulajdonosok és az üzemeltető célja, hogy ezt a teljesítményt még tovább fokozzák, és ennek érdekében a következő években megindulhat a reptér jelentős fejlesztése, így
- 2030-ra 20 millió,
- 2040-re pedig 25 millió főt is elérheti a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma.
Az ellenzéki képviselő aláhúzza:
a repülők fel- és leszállása által keltett zajhatás egyes kerületekben már most is rendkívül súlyos, a települési életminőséget alapvetően befolyásoló környezeti terhelést okoz nem csak a reptér közvetlen közelében fekvő kerületekben, de például Józsefvárosban és Ferencvárosban, az általa képviselt választókerületben is.
A megnövelt kapacitású repülőtér csak súlyosbítani fogja ezt a Közlekedési Hatóság által évek óta nem kezelt, a budapestiek tízezreit érintő problémát.
Ezek alapján tette fel a kérdést: Milyen konkrét intézkedéseket tervez a reptér tulajdonosa és üzemeltetője a jelenlegi Józsefvárost és Ferencvárost érő zajterhelés csökkentése érdekében?
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!