Ez Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára Jámbor András ellenzéki képviselő írásbeli kérdésére adott válaszából derül ki.
Az államtitkár szerint a repülőtér környezetében alkalmazott fel- és leszállási eljárások kialakításánál olyan alapvető kritériumokat vettek figyelembe, hogy
- a lakott területek lehetőség szerinti elkerülésével (forgalmas útvonalak, ipari területek felett történő haladással)
- és a folyamatos emelkedés biztosításával csökkentsék a lakossági érintettséget és a káros anyag kibocsátást.
Fónagy János ír arról is, hogy a nagy forgalmú reptereknek a környezeti zaj kezelésére vonatkozó jogszabályi környezet előírja
- a stratégiai zajtérképek és intézkedési tervek ötévenkénti elkészítését,
- zajgátló védőövezet kijelölését és az azzal kapcsolatos intézkedések végrehajtását,
- valamint zajmonitor rendszer üzemeltetését.
A zajmonitor rendszer által mért légiközlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi.
Jelenleg nem indokoltak azonnali zajcsökkentő intézkedések
- emeli ki az államtitkár, azzal, hogy a Jámbor András által említett budapesti kerületekben
nincs zajhatárérték túllépés, illetve a Budapest feletti repülési eljárások kialakításánál a forgalom biztonságos lebonyolítása mellett a lakossági érintettség minimalizálását vették figyelembe.
A kormány a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje - írja még Fónagy János.
A Szikra Mozgalom parlamenti képviselője, a Párbeszéd frakciójában ülő Jámbor András írásbeli kérdésében egyebek közt emlékeztet, hogy Lóga Máté gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkár és a Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke arról számolt be, hogy
augusztus végéig 11,4 millió főt ért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér idei utasforgalma; ez 18,6 százalékkal több utast jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, valamint a reptér áruforgalma még ennél is nagyobb ütemben, 49,7 százalékkal nőtt, vagyis meghaladta a 184 ezer tonnát.
Jámbor András azt írja, hogy az államtitkár szerint az új tulajdonosok és az üzemeltető célja, hogy ezt a teljesítményt még tovább fokozzák, és ennek érdekében a következő években megindulhat a reptér jelentős fejlesztése, így
- 2030-ra 20 millió,
- 2040-re pedig 25 millió főt is elérheti a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma.
Az ellenzéki képviselő aláhúzza:
a repülők fel- és leszállása által keltett zajhatás egyes kerületekben már most is rendkívül súlyos, a települési életminőséget alapvetően befolyásoló környezeti terhelést okoz nem csak a reptér közvetlen közelében fekvő kerületekben, de például Józsefvárosban és Ferencvárosban, az általa képviselt választókerületben is.
A megnövelt kapacitású repülőtér csak súlyosbítani fogja ezt a Közlekedési Hatóság által évek óta nem kezelt, a budapestiek tízezreit érintő problémát.
Ezek alapján tette fel a kérdést: Milyen konkrét intézkedéseket tervez a reptér tulajdonosa és üzemeltetője a jelenlegi Józsefvárost és Ferencvárost érő zajterhelés csökkentése érdekében?
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Eurostat: ennyivel vesszük drágábban a gázt az oroszoktól, mint mások

Havi egymillió alatt fenyeget az elszegényedés réme

Eljött az új világ: ebben a városban arcfelismeréssel figyelik, ki hogyan viselkedik

Figyelem: Így alakul a „nők 40” nyugdíj összege

Sikerrel vette az első akadályt az átláthatósági törvény

Sok amerikai úgy tesz, mintha csak nyaralni utazna, miközben új letelepedési helyeket keres

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Rohamtempóban épül a budai várnegyed: újabb gyöngyszem készül

Kijöttek az uniós adatok, dobogós a magyar infláció
