Május elsejétől a munkások és alkalmazottak számára egy üzemi megállapodás is életbe lép, amely bérkieséssel jár – írja a Kleine Zeitung.

Ennek ellenére, mind a szakszervezet, mind a vezetőség bízik abban, hogy az innvierteli üzemnek még van jövője. Azonban a vállalatnak május közepéig 600 millió eurót kellene előteremtenie a szerkezetátalakítási terv teljesítéséhez.

Az üzemi megállapodás előírja, hogy a KTM-nél szokásos nyári szünetet augusztusról júliusra hozzák előre. Másrészt tartalmazza még a teljes munkaidő heti 30 órára történő csökkentését, a májustól júliusig terjedő időszakra a bérek és fizetések arányos kiigazításával. A cél a munkahelyek megőrzése.

A leállás oka a szállítási késedelmek okozta szűk keresztmetszet, az átszervezési folyamat, és az anyaghiány miatt nem sikerült megrendelni a gyártáshoz szükséges alkatrészeket

 – mondta el Gottfrued Neumeister, a KTM főnöke.

A vállalat csak a saját és a beszállítóknál lévő 4200 motorkerékpár készleteiből tudott meríteni, és nem tudott új kötelezettségeket vállalni. A beszállítók pedig állítólag ragaszkodnak az előlegfizetéshez. A Neumeister azonban bízik abban, hogy az üzem augusztusban négy gyártósorral ismét teljes mértékben képes lesz a termelésre.

Az év eleje óta az 1200 alkalmazottat foglalkoztató üzemben csak március közepétől április végéig folyt a termelés.

Leépít az egyik hazai autóipari-beszállító, több hullám jön

Már 2024-ben jelentős létszámleépítést hajtott végre a ZF Hungária Kft. Egerben, és készül a következőre. A világ egyik legnagyobb járműalkatrész-gyártója nem az egyetlen az autóiparban, ahol leépítések lesznek, csak a többit nem verik nagydobra.
Bővebben>>>