Gazdasági okok miatt megszünteti a fedélzeti értékesítést Lufthansa – erősítette meg a társaság szóvivője. 

Parfümök, cigaretták, napszemüvegek: ezen termékeket a továbbiakban nem lehet majd megvásárolni az AUA anyavállalata, a Lufthansa által üzemeltetett hosszú távú járatokon. 

Az oe24.at szerint az indoklás alapján a légitársaság már nem keresett semmit a szóban forgó üzletágból, mert a csökkenő keresletet magas beszerzési költségekkel fedezték. 

Egyes útvonalakon már megszűnt az értékesítés, szeptembertől pedig már a teljes hálózaton a múlté lesz a fedélzeti értékesítés. A Lufthansa egy ideje nem kínál árut rövid távú járatokon sem. A webshopban és a reptéri üzletekben ugyanakkor a termékpaletta változatlan.

A minta nem ragadós: más német légitársaságok ugyanis nem kívánják követni a Lufthansa példáját.

A Tuifly erős keresletről számolt be, különösen a hosszabb turista járatok iránt. A Condor sem tervezi jelenleg a fedélzeti értékesítés leállítását, náluk is jó eladási számokat mutat az üzletág.

A szóvivő elmondása szerint a Lufthansa a hosszú távú járatok teljes fedélzeti szolgáltatását is javítja. Szándékukban áll bővíteni az ételek és italok választékát, terveikhez pedig a mesterséges intelligencia is hozzájárul: egy úgynevezett tálcás nyomkövető fogja átvizsgálni a fedélzeten megtisztított tálcákat aszerint, hogy azokon részben, vagy teljesen elfogyasztott az étel, vagy akár érintetlen maradt.

Sorra kapnak észbe a légitársaságok, újabb fapados tuningolná a hűségprogramját

A British Airways változtatása után a Ryanair is legfizetőképesebb ügyfelei után nyúlt. Részletek.