Az Irányelv szerint a napi díj összege legfeljebb az éves díjtétel 9 százaléka lehet, ezen belül pedig minden tagállam maga dönt az alkalmazott árról
burkoltan azt jelenti, hogy az egynapos matrica bevezetésére való kötelezettség alapvetően a tranzit forgalom támogatása érdekében született meg.
tekintettel arra, hogy az autópályákat hazánkban az átmenő teherforgalom és személyforgalom használja leginkább, az ország érdeke az, hogy aki Magyarországon átmegy, az fizesse meg ennek a díját.
magyar választópolgárok továbbra is jól járnak, hiszen a vármegye matrica rendkívül kedvezményes feltételeket biztosít a vármegyén belüli autópálya-használat tekintetében.
Csak ha tévedünk...
- ha tévedésből hajtottunk fel az autópályára, 60 percen belüli vásárlás esetén a bírság elkerülhető;
- ha csak átutazóban haladunk át Magyarországon;
- ha 10 napnál hosszabb utazást tervezünk, ugyancsak kipótolható az egynapos matricával az út, vagy elegendő csupán két darab egynapos matrica;
- ha valóban csak egy nap utazunk az autópályán és 24 óra elég a matrica használatra.
az autópálya-használók 98 százalékának igénye lenne az egynapos matricára.
Leelőztük Ausztriát
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Összerúgják a port a britekkel is az oroszok, nem fogadják el a morális felelősséget