A KSH által csütörtökön publikált ipari adatokról kérdeztük az elemzőket. Az Economxnak nyilatkozó szakértők egyetértettek abban, hogy nem sok jóra számíthatunk a hazai ipar jelenlegi teljesítményét elnézve, még az év végéig sem.
Szerző(k): Sándor ZoltánKét év után újra csődeljárás alá került a BBS. Most a KW Automotive veheti meg az ISH Management török befektetési csoporttól a németországi felnigyártót.
Szerző(k): Gulyás ÁbelMűholdfelvételek mutatják, hogyan formálódik a BYD hatalmas európai gyára. A világ leggazdagabb embere felkötheti a nadrágját - lehet, hogy hiba volt beleszólni az európai politikába.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsSzélesebb réteg juthat kedvező áron e-autóhoz, ennek viszont ára van: az egyetlen formai tényezővel és színnel rendelkező, 25 ezer dolláros elektromos jármű a hétköznapi amerikaiaknak szól, méghozzá a csináld magad kultúrája mentén.
Szerző(k): Sándor ZoltánÚgy döntöttek, két Mercedes-modellnek is befellegzett, hamarosan mindkét típust elengedik, és terveik szerint inkább másra koncentrálnak majd. A lépéssel költséghatékonyságra is törekednek.
Szerző(k): Sándor ZoltánMegnéztük, mi lehet rosszabb annál, hogy 8,7 százalékkal csökkent az ipari teljesítmény. A válasz? Visszaesett a megrendelések volumene is, az összes rendelésállomány és az exportra szánt mennyiség is.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMostantól fogva nem lehet az USA-ból importált Model S és Model X járművekre új rendeléseket leadni.
Szerző(k): Gulyás ÁbelA legfrissebb adatok alapján nem muzsikál valami erősen a magyar ipar, a KSH közlése szerint ugyanis drámaian visszaesett a termelés. Alaposan megrogyott az akkumulátor-, illetve a járműgyártás, bár az energiaipar jócskán megugrott.
Szerző(k): Sándor Zoltán