Fizetésképtelenné vált a BYD egyik nagy kínai autókereskedője Santung tartományban. A dealer hálózatának legkevesebb 20 szalonja üres vagy legalábbis lakat van a bejáratán. A bajba került vállalat neve Qiancheng Holdings, ami egy kisebb cégnek számít:

  • évente 3 milliárd jüan (közel 150 milliárd forint) árbevételt ért el az autók eladásával és szervizelésével,
  • és 1200 alkalmazottat foglalkoztatott. 

A kizárólag BYD-kat értékesítő vállalat körülbelül ezer vásárlójának tartozik a garanciális javításokkal és az autókhoz járó egyéb szerviztámogatást sem tudja teljesíteni. A cégnek szerte a tartományban vannak autószalonjai. A járműtulajdonosok jogvédelmi csoportokat szerveztek, hogy megoldást találjanak a kereskedőjük csődjéből fakadó gondjaikra – írja a Totalcar.

A vállalat egy áprilisban nyilvánosságra hozott levélben a BYD-t vádolta nehézségeiért.

A Szegeden is beruházó autógyártó módosította a dealereivel kapcsolatos politikáját, ami a cég szerint jelentős anyagi nehézségeket okozott neki. A BYD álláspontja szerint viszont a Qiancheng erőltetett növekedése okozta a kereskedő csődjét.

A Qiancheng helyzete rámutat a kínai autógyártásban és autópiacon kialakult brutálisan erős versenyre, ami a beszállítóktól kezdve az autógyártókon át a kereskedőkig minden piaci szereplőt erős nyomás alatt tart. A dealerek különösen nehéz helyzetben vannak, mert az autómárkák a közvetlen értékesítéssel is kísérleteznek. A történethez hozzátartozik, hogy a BYD-nak kevés saját szalonja van, főként autókereskedőkön keresztül adja el a járműveit. 

Ami most történik Magyarországon, 10-15 éve még jóval kisebb fenyegetés volt

Továbbra is túlsúlyban vannak itthon az alacsony hozzáadott értékű összeszerelő beruházások, ám a tudásalapú gazdaság felé történő elmozdulás, ha lassan is, de tapasztalható – összegezték az Economxnak az MBH Elemzési Centrum szakértői. Bővebben >>>