gazdaság

04.
17.
07:32
Rettentő anyagi károkat okoznak a rossz megoldások az építőiparban

Rettentő anyagi károkat okoznak a rossz megoldások az építőiparban

Magyarországon még mindig tartja magát egy idejétmúlt szemlélet, miszerint az építészeti tervezésben azonos kézben kell tartani az esztétikai és a műszaki szempontokat. Csakhogy a fejlettebb építéstechnológiával rendelkező országokban ezt a metódust szinte már egyáltalán nem alkalmazzák.

Szerző(k): S. A. S.
04.
13.
13:38
Pénzeső hullott a gazdákra, megkezdődött a támogatások kifizetése

Pénzeső hullott a gazdákra, megkezdődött a támogatások kifizetése

Csaknem 48 ezer termelőhöz, 11 jogcímen több mint 55,6 milliárd forint érkezett meg ezen a héten a Magyar Államkincstártól a rendkívüli átütemezésnek köszönhetően.

Szerző(k): Economx
04.
13.
13:17
Nagy Márton: mobilizálódik a hazai munkaerőpiaci tartalék

Nagy Márton: mobilizálódik a hazai munkaerőpiaci tartalék

Egyre többen akarnak dolgozni Magyarországon - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szombaton a Tranzit Választások éve - változások éve című tavaszi konferenciáján tartott előadásában.

Szerző(k): Economx
04.
13.
09:44
MÁV-Volán: 932 ezer bérlet és napijegy kelt el egy hónap alatt

MÁV-Volán: 932 ezer bérlet és napijegy kelt el egy hónap alatt

Márciusban 33 százalékkal nőtt az értékesítés februárhoz viszonyítva.

Szerző(k): Economx
04.
11.
16:50
A miniszterelnök közvetlen, öt évre szóló megválasztása jelentené a megoldást?

A miniszterelnök közvetlen, öt évre szóló megválasztása jelentené a megoldást?

Olaszország helyett ugyan mostanság inkább Németország kapja meg az Európa betege címet, ez azonban közel sem jelenti azt, hogy az olasz gazdaság kimászott volna a gödörből. A problémák továbbra is rendszerszintűek, és ezzel úgy tűnik, maga a miniszterelnök is egyetért. Giorgia Meloni ezért egy nagy volumenű alkotmánymódosításra készül, szeretné, ha a szavazók négy helyett öt évre választanák meg közvetlenül a miniszterelnököt. Ennek megvalósításához azonban erős kormányzati összefogásra és szavazói támogatásra is szükség lenne.

Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn
04.
10.
19:38
Távozik a Shelltől a legmagasabbra jutott magyar menedzser

Távozik a Shelltől a legmagasabbra jutott magyar menedzser

Kapitány István 37 évnyi karrier után, július 1-ig marad a világcég globális alelnöke.

Szerző(k): Gulyas Ábel
04.
09.
09:25
Elképesztő mértékben nő a kiszámíthatatlanság

Elképesztő mértékben nő a kiszámíthatatlanság

Az elmúlt egy évtizedben, különösen a Covid-járvány óta a vállalatoknak létkérdés, hogy fel legyenek készülve a változásokra, véli a stratégiai tanácsadó. Czakó Ferenc az Economxm podcastjában arról beszélt: nem praktikus konkrét eseményekre készülni, ugyanakkor vannak hasznos átalakítások a cégeken belül, ami ellenállóbbá teszi azokat.

Szerző(k): Magyar Márton
04.
03.
20:10
Azt hittük vége, de megint veszélyesen nőnek a kamatok

Azt hittük vége, de megint veszélyesen nőnek a kamatok

Az egekben vannak a tőzsdei árfolyamok, de eközben rendületlenül kúszik ismét felfelé az amerikai államkötvények hozama. Már olyan szintre, hogy sokak szerint megindíthatja a masszív korrekciót a részvénypiacon is, az amerikai részvények sokak szerint már amúgy is túlárazottak.

Szerző(k): Economx
04.
02.
07:02
Ma már nem az utódlás a kulcs a családi vállalkozásoknál

Ma már nem az utódlás a kulcs a családi vállalkozásoknál

Évszázadok óta működő rendszer dőlt meg az elmúlt évtizedekben, ami a családi vállalkozásokat illeti - erről beszélt az Economx podcastjában Kürti Tom, aki az édesapja által felépített céget gondolta újra. Ma már a saját üzlete mellett kifejezetten a családi cégekkel foglalkozik, generációk sikeres együttműködéséért dolgozik.

Szerző(k): Magyar Márton
03.
31.
08:01
Az új brandépítési trend: ezért olyan sikeres a storytelling

Az új brandépítési trend: ezért olyan sikeres a storytelling

Az elmúlt időszak hazai és nemzetközi példái szerint a brandépítés egyik legsikeresebb módszerének bizonyul a storytelling. A történetmesélés technikáját a lifestyle márkaépítésben is sikerrel használják, mivel a storytelling segíthet mélyebb érzelmi kapcsolat kialakítani az adott cég célközönségével.

Szerző(k): Gulyas Ábel