Nagy csinnadrattával érkezett Európába a BYD saját tengeri autószállító flottájának zászlóshajója, a  BYD Explorer No.1 február végén. Több kikötőben kocsik ezreit rakodtak ki gyomrából, a kontinens piacának meghódítására indított művelet azonban súlyos gondokba ütközött.

A német Handelsblatt és az amerikai Wall Street Journal értesülései szerint a németországi Bremerhavenbe érkezett szállítmányt megtámadta a penész.

Szakértők szerint ez szinte természetes: 

Az autókat a szubtrópusi klímájú dél-kínai kikötőkből az India-Óceánon, a Vörös-tengeren, a Szuezi-csatornán és a Földközi-tengeren kell elszállítani Európába, és a hónapokig tartó út időjárási viszontagságai kedvező körülményeket biztosítanak a penészgombák elszaporodásának érzékeny felületeken, például a kormánykerék borításán és az üléshuzatokon, a textil-, a fa- és a bőranyagokon.

A két üzleti lap forrásai kiemelték, hogy ezzel a kihívással más autóexportőrök is találkoznak, de velük ellentétben a piacon kezdőnek számító BYD még nem tudja kezelni megfelelően a problémákat.

A Szegeden gyárat építő kínai cégnek

  • egyrészt nincs még elég tapasztalata az autók hosszútávú szállításában, 
  • másrészt nem megfelelő a gyártástól az értékesítésig tartó időszakban fellépő meghibásodások javítására szolgáló rendszere.

Európa mellett más exportpiacokon is előfordulnak komoly gondok a BYD-gyártmányokkal, Japánba például sok e-autó karcolásokkal, horpadásokkal érkezik meg, Thaiföldön pedig színhibák miatt panaszkodnak az importőrök.

Azonban a kínai elektromos autók nemcsak a penész miatt állnak az európai raktárakban, hanem a gyenge kereslet miatt is.

Ezt mutatja a többi között, hogy a kontinens első számú célországában, Németországban az első negyedévben csupán 5 százalékra emelkedett a kínai gyártmányok részesedése az új elektromos autók piacán az egy évvel korábbi 4,5 százalékról - írta összefoglalójában az n-tv.de német hírportál.