A magyar iparnak óriási szüksége lenne arra, hogy végre beváltsa az ígéretét Európa az akkumulátorgyártás felpörgetése kapcsán. Ur ...
Az utazási iroda elektromos robogók bérlésével foglalkozott. Az iroda mögötti raktárban töltötték az akkumulátorokat, feltehetően ...
Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig halogatja a jár ...
Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a hazai vállalatok egyre nagyobb nyitottsággal fordulnak az elektromos mobilitás felé, bár Magyarország még az elektrifikáció korai szakaszában jár. A nemzetközi anyavállalatok elvárásai és a fenntarthatósági szempontok itthon is gyorsítják az átállást, ugyanakkor a munkavállalók kezdeti bizonytalansága még kihívást jelenthet. A flották elektrifikációjának egyik legnagyobb akadálya a töltőhálózat hiányossága, amit véleménye szerint csak az állam, a vállalatok és a töltőszolgáltatók közös felelősségvállalásával lehet hatékonyan kezelni. A költséghatékonyság továbbra is kulcstényező: sok cég inkább hibrid vagy használt járműveket választ, különösen a kkv-k körében. A digitális eszközök és a mesterséges intelligencia pedig nemcsak a flotta biztonságosabb és gazdaságosabb működtetését támogatják, hanem segítik a zöld célkitűzések elérését is. Interjú.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz elektromos hajtás nemcsak a személyautókat, hanem a haszongépjárműveket is forradalmasítja – de mikor térül meg a váltás? A Ford Magyarország szerint a jövő egyértelműen az elektrifikációé, de a kereslet egyelőre nem tart lépést a kínálattal, a hazai vállalkozók egyelőre nem rohannak átülni az E-Transit volánja mögé. Kővágó-Laky Andrea ügyvezető igazgató szerint a siker kulcsa az edukáció, az állami ösztönzők és a jól megtervezett töltőinfrastruktúra.
Szerző(k): Károly GáborNyugati központú gondolkodásunk gyakran automatikusan feltételezi az amerikai győzelmet. Pedig az erőviszonyok átrendeződése, a szakértő szerint ezt egyre kevésbé indokolja.
Szerző(k): Vígh GáborAkkora bajban van az európai autóipar, hogy ezt már az Európai Bizottság sem nézhette tétlenül. Sorban puhulnak fel a korábban prioritásként kezelt klímavédelmi célok, és már olyan hangok is vannak, hogy az egész Green Deal autós része a kukában köthet ki. A könnyítések nem mindenkinek tetszenek, különösen azoknak nem, akik elvégezték a házi feladatot.
Szerző(k): Hegedűs Szabolcs