Vasárnap az Európai Néppárt vezetője megerősítette a belső égésű motorok EU-s tilalmának visszavonását, és Brüsszel nevében egy „négy pontos európai autóígéretet” tett a válságba sodródott iparágnak.
Szerző(k): T. K.Az Európai Bizottság előrehozta a 2035-ös zéró kibocsátású autókra és kisteherautókra vonatkozó cél felülvizsgálatát az év végére, válaszul a gyártók aggályaira. Az új javaslatban várhatóan szerepet kaphatnak a CO2-semleges üzemanyagok, az alternatív technológiák, illetve külön kedvezmények a kisebb járműveknek és vállalkozásoknak.
Szerző(k): Benkó EszterDebrecenben írhatják újra az autógyártás jövőjét: a BMW ikonikus 3-as sorozatának villanyváltozata Magyarországon készül majd, miközben a német autóipar válságban vergődik.
Szerző(k): K. P.Az Európai Unió 2035-től kizárólag szén-dioxid-mentes üzemanyaggal működő autók gyártását engedélyezné, ám egy friss hazai kutatás szerint a magyar autósok többsége még mindig inkább a hagyományos belső égésű motorokhoz ragaszkodik.
Szerző(k): Kónya PolettVegyíteni kívánják a versenyképességet és a hatékony éghajlatvédelmet, az egyoldalú politikai döntéseket ugyanis nem tartja helyes gazdaságpolitikai iránynak a német kancellár sem.
Szerző(k): S. Z.Az évtized végéig egymilliárd eurót kíván a mesterséges intelligenciához kapcsolódó fejlesztésekbe invesztálni az autógyártó.
Szerző(k): Gulyás ÁbelA „gazdasági összeomlás megelőzésére” tíz pontos akciótervet mutatott be Münchenben a bajor miniszterelnök, aki ezzel az EU éles bírálata mellett egy új, világos autóipari stratégia alapjait tette le első számú nyugati partnerünknél.
Szerző(k): Thurzó KatalinAz értékesített gépjárművek csaknem felét még mindig benzinnel hajtják délnyugati szomszédunkban. Íme a legkelendőbb márkák.
Szerző(k): S. Z.