Sokan álmodoznak arról, hogy a fárasztó mindennapi munka helyett egyszerűbb lenne nyerni egy nagyobb összeget, és kész. Ráadásul van alapja a bizakodásuknak, hiszen manapság úton-útfélen szerencsejátékokba, nyereményjátékokba botlunk. A lottó, a kenó, a tippmix és társai mellett elterjedtek az olyan módozatok, amiket interneten, televízióban, rádióban, sajtókiadványokban, üzletekben, termékek csomagolásán hirdetnek meg, sőt, a mázlistákkal az is előfordul, hogy vetélkedőn, versenyen vagy nyereménybetétkönyv által jutnak pénzhez. Adózási szempontból azt érdemes ilyenkor vizsgálni, hogy keletkezik-e jövedelem és ezáltal adókötelezettség a nyerteseknél, no meg persze azt is, hogy olyankor ki állja a számlát.
Szerző(k): Sánta AndrásA mesterséges unintelligencia néha megtréfálja az interneten reklámozó webáruházak hirdetőit. No meg a vásárlókat.
Szerző(k): Sánta AndrásA GVH vizsgálatot indított a Lidl-lel szemben annak megtévesztő reklámkampánya miatt, egyelőre bizonyítékokat gyűjt a vád alátámasztására. A GVH szerint a Lidl nem lehet a „legolcsóbb élelmiszerlánc”. Ezek után a Lidl azt állítja, hogy a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta.
Szerző(k): Varga CsengeA videómegosztó platform egy új szigorítást tesztel, amely szerint a felhasználók három videót nézhetnek meg a reklámblokkolóval, aztán letiltják a fiókját.
Szerző(k): Horváth BalázsBocsánatot kért a Fülöp-szigeteki kreatív ügynökség, miután kiderült, hogy más országokról készült felvételeket használt fel a reklámvideóhoz, amellyel a Fülöp szigetek turizmusát népszerűsítették.
Szerző(k): Hercsel AdélNagyot csörtézik egymással az Európai Unió és a Twitter, elvileg a félretájékoztatási kódexről van szó, de nyilván szerepelnek egyéb szempontok is. Az infokommunikációs szakjogász a Napi.hu-nak elmondta, a kódex miatt nem, ám az európai törvények és rendeletek alapján bizony lehetséges a bírság, a tiltás.
Szerző(k): Drávucz PéterA hazai reklámszektorban új etikai kódex lép életbe hamarosan, az új rendelet szigorúbb szabályokat ír elő az egészséges testkép, az étrend-kiegészítők, a járművek és a kozmetikumok reklámozásánál is.
Szerző(k): EconomxJúnius 25-től a fogyasztóvédelmi törvény hatályba lépő módosítása úgynevezett képviseleti kereset indítására ad lehetőséget.
Szerző(k): Drávucz Péter