Céget alapít és új gyártóbázist épít Romániában a magyar üzemet is működtető német Hammerstein-csoport - tudta meg a NAPI Gazdaság. A móri ipari parkban 1994-ben letelepedett, 1100 dolgozót foglalkoztató, autóüléseket gyártó magyarországi leánycég termelésének áttelepítését nem tervezik.
Leányvállalatot hoz létre és új gyárat épít Romániában a solingeni székhelyű Hammerstein cégcsoport. A Móron gyártó magyar leánycégnél lapunk információit megerősítették, ám az ügyben nyilatkozattételre felhatalmazott illetékes nem volt elérhető. A móri önkormányzatnál megtudtuk, hogy Wolfgang Klauss, a Hammerstein Bt. ügyvezető igazgatója néhány nappal ezelőtt tett nyilatkozatában határozottan cáfolta, hogy a jelenleg már csaknem 1100 dolgozót foglalkoztató magyar gyár termelését telepítenék át Romániába, sőt a felröppent hírekkel ellentétben létszámleépítésről sincs szó.
A Hammerstein - elsősorban a magyarországinál kisebb bér- és járulékköltségek miatt - az egyszerűbb munkafolyamatokat telepíti új romániai üzemébe, míg a nagyobb szaktudást kívánó termékek gyártása továbbra is Móron marad. Az új, várhatóan még az idén elkészülő romániai gyár azt is lehetővé teszi, hogy a magyar gyártóbázisra egyre több olyan munkafolyamat kerüljön, amely kvalifikált szakembereket kíván - közölte Klauss. A móri ipari parkban 1994-ben, zöldmezős beruházással felépített gyártóbázison tavaly már több mint 2,5 millió autóülés-részegység készült, döntően német autógyárak megrendelésére. A Hammerstein az Audinak, a BMW-nek, a Mercedesnek és a Porschénak is beszállítója.
A 150 évvel ezelőtt családi vállalkozásként alakult, s ezt a jellegét azóta is tartó CRH (C. Robert Hammerstein) GmbH&Co. KG kezdetben táskaszerelékeket és esernyőkhöz fémvázakat gyártott, majd 1928-ban váltott, s az első autóipari beszállítók egyike lett. Az 1960-as években végrehajtott fejlesztési program eredményeként 1969-ben jelent meg a cég újfajta, különlegesen kényelmes, biztonságos és strapabíró üléseivel. Az 1990-es évek elejére már megérett a helyzet arra, hogy az értékesítési hálózathoz hasonlóan a gyártás is több országra kiterjedjen. A CHR első külföldi állomása Mór volt. Azóta Alabamában és Dél-Afrikában hozott létre leányvállalatot a cég. Az eredmény sem maradt el, hiszen az 1995-ös 93 millió eurós nettó árbevétel 2000-re 244 millióra nőtt; a foglalkoztatottak száma ugyanebben az időszakban 624-ről 1933-ra emelkedett.
K. Zs.-R. Zs.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.