A bérlők több mint háromnegyede átlagon felülinek minősítette az ingatlankezelővel és az üzemeltetővel való kommunikációt az NRC független piackutató intézet által végzett, átfogó B2B felmérés során, amelyet az ICON Real Estate Management által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készítettek.
A válaszadók szerint az információáramlás kiemelten fontos terület, amely elősegíti a hatékony problémamegoldást és a kölcsönös elégedettséget. A hatékony kommunikáció sarokkövei közé tartozik a rendszeresség, az élő csatornák használata, valamint az azonnali visszajelzés lehetősége.
Kapcsolódó
A felmérésből az is kiderült, hogy a bérlők kevesebb mint fele tud az irodaházakban történő fejlesztésekről, ezért érdemes ezekről rendszeresen tájékoztatni őket e-mailen, hírlevélben, a közösségi médiában, vagy személyes találkozókon és fórumokon.
Fontos, hogy az ingatlant használók naprakész információkat kapjanak, mert ez erősíti a bizalmat és hozzájárul egy hosszú távú, partneri kapcsolat kialakításához az ingatlankezelővel. A felmérésből az is látszik, hogy statisztikai összefüggés van az ingatlankezeléssel való elégedettség és a fejlesztések érzékelése, valamint a kommunikáció minősége között.
Azaz az elégedettség többek között ezen szempontokkal is együtt jár. A külföldi bérlőkkel való kommunikáció során tekintettel kell lenni a kulturális különbségekre. Ez nemcsak a nyelvi érthetőséget jelenti, hanem azt is, hogy a kommunikáció stílusának és formájának illeszkednie kell az eltérő üzleti szokásokhoz és elvárásokhoz.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Itt az újabb balatoni jégpálya
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit