Idén az első hat hónapban 81 525 személyautót és terepjárót értékesítettek, míg tavaly ugyanebben az időben 72 382 autót adtak el, így ez 12 százalékos bővülés. A növekedés tendenciája azonban megtorpant, az első negyedévi 18 százalék után ugyanis a második negyedévben csak 8,3 százalékos volt a gyarapodás, vagyis az első félévi eredmény az első három hónapnak köszönhető - jegyezte meg lapunknak Győző Gábor, az MGE elnöke. Az egyesület idén az év elején 5-10 százalékos növekedésre számított, ám az első három havi adatok alapján módosított álláspontján, s ma már 10-15 százalékos gyarapodást tervez 2002-ben. Az MGE azonban arra nem számított, hogy visszaesik a kiskocsik iránti kereslet, s még a tavalyi szintet sem éri el, ám eközben az alsó-középkategóriájú autók eladása 30 százalékkal növekedett a bázishoz képest. Idén 100 eladott autóból 90 esett a kicsi és az alsó-középkategóriába, 7 százalék a közép-, 3 százalék pedig a többi osztályba tartozott. A piacvezető 20,5 százalékkal a Suzuki, amely mintegy 2500-zal növelte eladását a bázishoz képest, piaci részesedését minimálisan tudta gyarapítani. Hasonló jelenség figyelhető meg az Opelnél is, míg a Volkswagen jelentős piacvesztést szenvedett el, s immár a Peugeot is megelőzte. A francia autók ugyan veszítettek piaci részükből, de például a Renault is növelte eladásait idén az első félévben. A Fiat viszont gyenge eredményt produkált, piaci része a tavalyi 5,1 százalékról 3,9 százalékra csökkent. D. J.